زنگ نماز در قم به صدا درآمد
کد خبر: 3749394
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

زنگ نماز در قم به صدا درآمد

گروه اجتماعی ــ آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های سراسر کشور از اقدام به جای ستاد اقامه نماز در به صدا درآمدن زنگ نماز قدردانی کرد.

زنگ نماز در قم به صدا در آمد

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله اعرافی، امام جمعه قم امروز، اول مهرماه در آغاز سال تحصیلی جدید در جمع مسئولان آموزش و پرورش، دانش‌آموزان آموزشگاه شاهد نجمیه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر ستاد اقامه نماز و رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز گفت: از ستاد اقامه نماز استان که مقوله نماز را در مدارس استان پیگیری می‌‎کند تشکر و قدردانی می‌کنم.

امام جمعه قم اظهار کرد: در مقوله‌های عبادت، باید توجه داشته باشیم که عبادت را نباید یک ظاهر خشک و قالب استاندارد شده در نظر بگیریم. شکل عبادت محدود است اما روح آن بی‌نهایت است. باطن عبادت تابع معرفت و انگیزه درونی ماست.

وی گفت: آنچه انتظار می‌رود این است که معرفت ما افزون یابد و ما امیدواریم که نماز بر پایه معرفت استوار پیدا کند و هر روز عمق پیدا کند.

آیت‌الله اعرافی گفت: اگر در شناخت خدا و معرفت خود تلاش کنیم، عبادت ما معناتری پیدا می‌کند. آنچه از ما انتظار می‌رود این است که معرفت افزون‌تر شود و الا، قالب‌ها می‌تواند خیلی متفاوت باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: نماز بر پایه معرفت و اخلاص شکل پیدا کند و عمق پیدا کند.رییس جامعة‌المصطفی‌العالمیه گفت: برای کسانی که در عمق دریای بیکران نماز غول نکردیم قابل تصور نیست که نماز الان با نماز گذشته ما بالاتر است، چرا که ما در عمق معرفت شناسی غور نکردیم.

وی افزود: ما باید در اقامه هر نماز تصور کنیم این آخرین نماز است، شاید این نماز آخرین گفت‌و‌گوی ما با خداست اگر این تصور را داشته باشیم، نماز شکوفایی را به دنبال دارد.

آیت‌الله اعرافی اظهار کرد:‌ اگر ما فرصت‌ها را در هر کاری از جمله نماز مغتنم بدانیم زندگی ما متحول خواهد شد. هر نماز و هر عبادت و هر فرصت علم و عمل را مغتنم بدانیم، زندگی ما متحول خواهد شد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: کشوری زنده است که به گذشته مقاومت و جهاد خود افتخار کند. ما در کشوری هستیم که جهاد و مقاومت او الگو بود باید این را ارج نهاد و به آن توجه کرد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: از نکات کلیدی در رشد و تعالی بشر این است که انسان چه تصوری از خود دارد. ما از جوانی و نوجوانی و آینده خود هر تصوری که داریم این می‌تواند در رشد و یا انحطاط خود مؤثر باشد. تصویری که شخص از آینده خود دارد این تصویر او را هدایت خواهد کرد.

آیت‌الله اعرافی از دانش‌آموزان خواست در سن و موقعیتی که قرار دارند، تصویر آینده و دورنمای آینده خود را به خوبی مراقبت کنند.

وی گفت: آن کسی که در نوجوانی تصویر کوچکی برای آینده داشته باشد، به یقین راه به جایی پیدا نخواهد کرد و به قله علمی و اخلاقی نخواهد رسید.

امام جمعه قم خطاب به دانش‌آموزان گفت: در تصویر‌‌ سازی باید مدیریت خود را نشان دهیم و دانش‌آموزان عزیز باید تلاش کنند تصویر‌های روشن و شفاف از خود نشان دهند تا آینده درخشانی داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha