سوگواری هیئات مذهبی نی‌ریز در دهه دوم محرم
کد خبر: 3749396
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

سوگواری هیئات مذهبی نی‌ریز در دهه دوم محرم

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی‌ریز از برگزاری مراسم‌های عزاداری دهه دوم محرم توسط هیئات مذهبی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام امیر جنگجو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی‌ریز امروز، اول مهرماه گفت: طبق یك سنت دیرینه مراسم سوگواری دهه دوم محرم توسط هیئات مذهبی این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی با تأكید بر اهمیت توجه به فرهنگ عاشورا افزود: فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) برای همه ما درس‌های تاریخی و فراموش نشده‌ای دارد که باید با احصای دقیق این پیام‌ها مسیر درست و واقع‌بینانه را برگزینیم.
جنگجو بیان كرد: واقعه عاشورا و کربلا مختص زمان خاصی نیست و این وظیفه روحانیان، روشنفکران و هیئات مذهبی است که در تبیین معارف عاشورا،‌ عبرت‌ها، درس‌ها، پیام‌ها و اهداف قیام امام حسین(ع)‌ و معرفی چهره واقعی یزیدیان زمان تلاش کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی‌ریز با بیان اینکه قیام سیدالشهدا(ع) قیام الهی و مبتنی بر آزادگی و خصلت پاک انسانی بود، افزود: قیام‌های زیادی در دنیا اتفاق افتاده که کمتر از یک قرن به فراموشی سپرده شده اما قیام امام حسین(ع) در طول تاریخ ماندگار و روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود.
وی با یادآوری اینكه خاندان پاک امام حسین(ع) اسیر شدند تا آخرین رسالت این شهادت رابه گوش مردم برسانند، گفت: پیشوایان معصوم ما همواره به واقعه کربلا و به زنده داشتن آن عنایتى خاص داشتند. غیراز اینکه خود به زیارت مرقدش می‌شتافتند و عزایش را بر پا می‌داشتند در فضیلت عزادارى و محزون بودن براى آن بزرگوار گفتارهاى متعددى ایراد فرموده‌اند.
انتهای پیام

captcha