تکامل آرمان‌‌ها و ارزش‌ها در چهل‌سالگی انقلاب
کد خبر: 3749455
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
در نشست اسلامشهر عنوان شد؛

تکامل آرمان‌‌ها و ارزش‌ها در چهل‌سالگی انقلاب

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام‌ جمعه شهرستان اسلامشهر گفت: گرچه هرسال در بهمن‌ماه دهه پیروی انقلاب اسلامی ملت بزرگ و شریف ما همیشه در صحنه بوده‌اند ولی دهه فجر امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، نظام در سن 40 سالگی و در حال تکمیل است؛ در روایات هم هر جا بحث اربعین است کمال و تکامل در آن وجود دارد.

اولین نشست گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اسلامشهر برگزار شد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نوروزی، امام‌ جمعه شهرستان اسلامشهر در اولین نشست گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که 31 شهریور با حضور مسعود مرسلپور؛ فرماندار، ائمه جمعه واوان و چهاردانگه، سرهنگ مجید امیر عبدالهیان؛ فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر، مدیران اداره‌ها و دستگاه‌های شهرستان در دفتر وی برگزار شد؛ با تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به موضوع جلسه گفت: عدد 40 در اسلام و در روایات اهل‌ بیت(ع) هم مقدس است و هم دارای رموز فراوانی است. واژه اربعین هم در قرآن کریم چهار بار آورده شده است. پیامبر(ص) فرمودند هرکسی 40 حدیث مربوط به امور دینی حفظ کند، پروردگار عالم این شخص را در روز قیامت به‌صورت فقیه محشور می‌کند.

وی با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: گرچه هرسال در بهمن‌ماه دهه پیروی انقلاب اسلامی ملت بزرگ و شریف ما همیشه در صحنه بوده‌اند ولی دهه فجر امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، نظام در سن 40 سالگی و در حال تکمیل است؛ در روایات هم هر جا بحث اربعین است کمال و تکامل در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: در چنین موقعیتی برای جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مسئولین نظام و کسانی که به‌ نظام علاقه دارند، باید قدم‌های بزرگ و مثبتی بردارند. وظیفه همه است که دستاوردهای غیر قابل‌ شمارش انقلاب و نظام را معرفی کنند، تعداد قابل‌ توجهی از ملت شریف ما در زمان امام و جنگ نبودند، خیلی از جوانان امام(ره) و وضعیت رژیم سابق را ندیدند که درک کنند چگونه بوده است. از این‌ جهت تصمیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بر این است که یک سال استثنایی باشد و جشن‌ها و راهپیمایی‌ها مردمی برگزار شود.

مسعود مرسلپور، فرماندار شهرستان اسلامشهر در این نشست با اشاره به مفاد دیدار ترامپ با حکام عربستان سعودی و به توافق رسیدن در زمینهٔ برهم زدن وحدت و سیاه‌نمایی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: وحدت و تحمل یکدیگر امروز حرف اول را می‌زند. ما در شرایطی هستیم که اگر از نفربه‌نفر خود مواظبت نکنیم، دشمن از آن سوءاستفاده لازم را می‌برد.

مرسلپور با تأکید بر نقش و حضور مردم در تمامی صحنه‌ها گفت: اگر انقلاب را بگوییم مردم با رهبری امام انقلاب کردند و اگر جنگ را بگوییم به‌ فرمان و دستور حضرت امام مدیریت کردند و به پیروی رسیدند و امروز نیز با زعامت رهبر انقلاب در حال طی مسیر هستند.

وی با تأکید برداشتن نگاه نوکری و خدمتگزاری به مردم و توجه به قشر خاکستری جامعه گفت: این طیف خاکستری که مطرح می‌شود از کجا آمده است؟ شاید ما گاهی اوقات باعث شدیم طیف خاکستری به وجود بیاید. همه ما باید برای طیف خاکستری جذابیت ایجاد کنیم آن کسی که انقلابی است که انقلابی است. قشر خاکستری حتی اگر ما را تحویل نگرفت اما ما باید به سراغش برویم ما دیوار حائلی که گاهی اوقات احساس می‌کنیم با مردم داریم از بین ببریم ما گاهی اوقات علی‌رغم شعاری که می‌دهیم از مردم فاصله می‌گیریم.

فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد: امسال با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و با توجه به مسائلی که دشمنان خارجی در پی آن هستند سال مهمی است همه ما وظیفه‌ داریم همه باید جهادی باشند. همه ما با انقلاب آمده‌ایم و باید در جهت مسائل انقلاب جدی و مصمم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مشی فکری دولت‌ها مهم نیست، باید دولت را کمک کرد که به مردم خدمت کنند مقام معظم رهبری همه دولت‌ها را پدرانه حمایت کردند، ما اگر ولایت‌مدار هستیم و تابع ایشان هستیم باید حمایت کنیم.

این مسئول با تأکید بر حفظ وحدت گفت: در حال حاضر وحدت برای کشور از آب خوردن واجب‌تر است. هرکسی که مدیر دستگاه اجرایی باشد و فکر می‌کند که در 40 سالگی انقلاب نمی‌تواند خدمت کند، ما شخص دیگری را جایگزین می‌کنیم، هر مدیری در اسلامشهر موظف است برنامه‌ 40 ساله انقلاب در اسلامشهر را به تصویر بکشد.

وی با اشاره به حساسیت شرایط کنونی کشور گفت: زمان خطیری است و باید برخی از موضوعات شخصی، فردی و گروهی را در این شرایط کنار بگذاریم تا به فرموده حضرت آقا از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

انتهای پیام

حسین رشیدی

captcha