تأکید اسلام بر دستیابی به مرجعیت علمی و تولید دانش
کد خبر: 3749468
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
آیت‌الله صفایی عنوان کرد:

تأکید اسلام بر دستیابی به مرجعیت علمی و تولید دانش

کانون خبرنگاران نبأ ــ نماینده ولی فقیه در بوشهر با تأکید بر اینکه دستیابی به مرجعیت علمی و رسیدن به فناوری روز دنیا در عدم وابستگی به دیگر کشورها است، اظهار کرد: اسلام بر دستیابی به مرجعیت علمی و تولید دانش و فناوری تأکیدات فراوانی دارد و دانش‌آموزان می‌توانند در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

تأکید اسلام بر دستیابی به مرجعیت علمی و تولید دانش

تأکید اسلام بر دستیابی به مرجعیت علمی و تولید دانش

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آئین آغاز سال تحصیلی جدید دبیرستان تاریخی 119 ساله سعادت بندر بوشهر صبح دیروز، 1 مهرماه، با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری در سالن شهید باهنر منطقه 1 مرکز استان برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین بر دستیابی به مرجعیت علمی، تولید دانش و تحقق فناوری‌های روز دنیا تأکید کرد و گفت: امید می‌رود دانش‌آموزان با توجه به روند توسعه و پیشرفتی که در پیش است، در مجامع آکادمیک حضور فعال داشته و به مرجعیت علمی و تولید دانش دست یابند.

تأکید اسلام بر دستیابی به مرجعیت علمی و تولید دانش

وی با تأکید بر اینکه دستیابی به مرجعیت علمی و رسیدن به فناوری روز دنیا در عدم وابستگی به دیگر کشورها است، اظهار کرد: اسلام بر دستیابی به مرجعیت علمی و تولید دانش و فناوری تأکیدات فراوانی دارد و دانش‌آموزان می‌توانند در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بسیاری از تمدن‌ها به سبب وابستگی به دیگر کشورها از بین رفت، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها از جمله ایران که قرن‌ها دارای تمدن بزرگ علمی و فناوری بوده‌اند ولی به سبب بی‌توجهی سران رژیم‌های گذشته تمدن‌ها از بین رفت.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دانش و علم زمینه توسعه و پیشرفت جوامع تسریع می‌دهد، تصریح کرد: اگر کشوری پیشرفته می‌خواهیم که در نظم نوین جهانی نقش‌آفرینی کند باید از همان دوران پایه و پیش‌دبستانی به علم‌آموزی توجه شود.

تأکید اسلام بر دستیابی به مرجعیت علمی و تولید دانش

سند تحول بنیادین؛ زمینه توسعه و پیشرفت جامعه

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، منابع انسانی، تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و برنامه‌ریزی را در توسعه و پیشرفت مهم دانست و تاکید کرد: تدوین و تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم می‌کند که با عملیاتی شدن این سند بسیاری از کم و کاستی‌های پیش‌ روی آموزش و پرورش برطرف می‌شود.

امام جمعه بوشهراز وجود نخبگان در علوم ادبیات، پایه، ریاضی، انسانی و دیگر علوم در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با این همه توانمندی و نخبه زیبنده نیست که بیش از 700 مدرسه تخریبی در استان بوشهر وجود داشته باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های آموزشی و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی در مدارس خاطرنشان کرد: اگر علم در بستر شخصیت انسانی نباشد این علم در یک کالبد خام دچار اضمحلال می‌شود بلکه علم باید در خدمت انسان برای توسعه و پیشرفت جوامع باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر آینده جهان را در  اختیار جوانان دانست و تصریح کرد: باید به حوزه جوانان توجه ویژه شود تا زمینه رشد جوانان فراهم شود تا این رشد به پیشرفت تبدیل شود.

تأسیس سعادت مظفری بعد از دبیرستان دارالفنون تهران

یادآور می‌شود: دبیرستان تاریخی سعادت مظفری مربوط به دوره قاجار است که در سال ۱۲۷۸ ش به سبک نوین آموزشی در بندر بوشهر تأسیس شد که بعد از دبیرستان دارالفنون تهران از نظر تاریخی مادر مدارس جنوب ایران است.

گفتنی است، بافت مدرسه تاریخی 119 ساله سعادت همانند بافت مرکزی شهر بوشهر زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد.

کیوان عمادی

captcha