افتتاح دبستان موعود شهرکرد با زنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 3749474
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴

افتتاح دبستان موعود شهرکرد با زنگ ایثار و شهادت

گروه اجتماعی - دبستان موعود شهرکرد، همزمان با نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت با حضور نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از خبرگزاری بسیج، همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز فصل تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس در سراسر کشور، مدرسه موعود میزبان نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد و فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام بود.
این آموزشگاه با نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت افتتاح شد، تا نسل چهارم انقلاب با آموزه های عاشورایی و آرمان های والای انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا شوند و مدیرانی در طراز انقلاب از این مدرسه تحویل جامعه شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام پس از به صدا درآوردن زنگ ایثار و شهادت و شروع سال تحصیلی در مدرسه موعود شهرکرد، این روز به لحاظ اینکه روز بازگشایی مدارس و علم آموزی است، بسیار بزرگ و ارزشمند دانست.
امام جمعه شهرکرد، با زبان قابل فهم برای کودکان اظهار کرد: ارزش علم این است که " اَلِعلمُ سلطان" علم سلطنت آور است. یعنی اگر کسی بخواهد بر عالم به اذن خداوند تسلط یابد باید عالم بشود. تسلط بر عالَم به اذن خداوند خوب است و به اذن شیطان بد است.
وی افزود: علم به اذن شیطان مثل کفار و مثل ترامپ و مثل تروریست هایی است که دیروز آمدند و عزیزان ما را (در اهواز) به شهادت رساندند. اینها آدم های شیطان هستند.
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شما باید علم بیاموزید تا بر عالَم تسلط الهی داشته باشید. و اکنون یک فرصت خوبی برای شما پیش آمده که خانواده شما هم خیلی خوشحال اند و شما در مدرسه هستید.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به فضای بسیار خوب مدرسه موعود، بر تلاش برای رشد بیش از پیش دانش آموزان در محیط مدرسه تأکید کرد.
قرائت قرآن، اجرای سرود ملی، دکلمه خوانی و اجرای سرود دانش آموزی و بازدید مهمانان از فضای آموزشی این مدرسه از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه و زنگ ایثار و شهادت در مدرسه پسرانه موعود شهرکرد بود.
گفتنی است: دبستان و پیش دبستانی پسرانه موعود، 184 دانش آموز در هشت کلاس دارد که در مقاطع پیش دبستانی و دبستان اول تا ششم با حضور کادر آموزشی مجرب زیر نظر مؤسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر فعالیت می کند.

captcha