آموزش ۶۰ قرآن آموز در مؤسسه «هدایت» مراغه
کد خبر: 3749485
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷

آموزش ۶۰ قرآن آموز در مؤسسه «هدایت» مراغه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی هدایت مراغه، با بیان اینکه ۶۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه ‌حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روانخوانی، تجوید، حفظ، ترجمه و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شود.

 آموزش 60 قرآن آموز در موسسه «هدایت» مراغه

ناهید عبدی، مدیر مؤسسه قرآنی هدایت مراغه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 60 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روانخوانی، تجوید، حفظ، ترجمه و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی موسسه قرآنی هدایت مراغه قلمداد می‌شود.
وی افزود: قرآن کلیات برنامه‌های زندگی بشر است که اگر خوب از این کتاب شریف و برنامه‌های آن در زندگی خود استفاده کنیم به طور قطع محیطی سرشار از صفا و صمیمیت خواهیم داشت، هم سعادت دنیوی را کسب خواهیم کرد و هم به سعادت اخروی که هدف نهایی همه ماست خواهیم رسید.
وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان این مؤسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان و جوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
عبدی ادامه داد: آن‌چه در درجه اوّل براى ما مهّم است، اين است كه ياد بگيريم قرآن را درست‌بخوانيم، درست بفهميم و در زندگى به آن عمل كنيم.
مدیر مؤسسه قرآنی هدایت مراغه از اولين قدم براى حفظ قرآن گفت و یادآور شد: اولين قدم براى حفظ قرآن، آماده كردن جان براى پذيرش قرآن و خالص كردن نيّت براى رضاى خداوند است.
عبدی اظهار کرد: لازم است مفاهیم قرآنی در سطح جوامع مختلف ترویج یابد چرا که مسیر درست زندگی با درک مفاهیم آیات قرآن میسر است.
وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می‌فرمایند: روز قيامت سه چيز براى شكايت از مردم به صحنه مى‌آيند: «قرآن، مسجد، عترت رسول‌اكرم(ص)».
عبدی توجه به آیات قرآن را در پیدا کردن مسیر زندگی ضروری دانست و تأکید کرد: توجه و اهتمام به آیات قرآن در پیدا کردن مسیر زندگی نقش مهم و تأثیرگذاری دارد و بهتر است مردم با آموزش و یادگیری مفاهیم قرآنی به ترویج این مهم نه تنها در کشور بلکه در سراسر دنیا تلاش کنند.

انتهای پیام

captcha