جامعه امروز تشنه مفاهیم قرآنی است
کد خبر: 3749486
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

جامعه امروز تشنه مفاهیم قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآن فاطمه معصومه(س) بناب اظهار کرد: جامعه امروز تشنه مفاهیم قرآنی است و برای تحقق این امر باید به سمت و سوی آموزش مفاهیم و معانی حرکت کنیم.

جامعه امروز تشنه مفاهیم قرآنی است

مهدیه نیازمند، مدیر مؤسسه قرآن فاطمه معصومه(س) بناب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: قرآن کریم به عنوان برترین پیام آسمانی و سند جاودان آخرین آئین الهی، سرچشمه‌ای است جوشان که کام تشنگان حقیقت و جویندگان سعادت را از زلال هدایت سیراب و بوستان زندگی را از طراوت و زیبایی سرشار می‌سازد. در این سفره گسترده رحمت و هدایت الهی، طبق‌هایی از نور برابر جویندگان کمال و سعادت قرار گرفته و پاسخ نیازهای معنوی انسان و درمان دردهای فردی و اجتماعی او در اختیارش گذاشته شده است.
وی یادآور شد: هدف از برگزاری دوره روخوانی و روانخوانی علاوه بر ایجاد زمینه انس با قرآن کریم، فراهم کردن مقدمات لازم جهت آموزش‌های تخصصی در سطوح بالاتر است، در نهایت افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند، قادر خواهند بود علاوه بر آشنایی کامل با قواعد روخوانی و روانخوانی، مهارت لازم را در خواندن صحیح و روان قرآن کریم نیز کسب کنند.
نیازمند تجوید را در قرائت زیبا تأثیرگذار دانست و ادامه داد: تجوید قوائد یک قرائت زیبا و در عین حال صحیح را که مطابق یک لهجه عربی فصیح باشد به ما ارائه می‌دهد، در مورد حدود علم تجوید عده‌ای معتقدند که فقط شامل مخارج و صفات و احکام حروف می‌شود و بعضی قواعدی چون وقف و ابتدا و رموز سجاوندی را نیز در محدوده این علم قرار می‌دهند و می‌گویند، اگر منظور از تجوید نیکو بودن و صحت قرائت است، پس این امور هم از ملزمات یک قرائت صحیح است و باید در بحث تجوید مورد مطالعه قرار گیرد.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبر اکرم(ص) می‎فرمايند: اگر زندگی سعادتمندان، مرگ شهیدان، نجات روز حسرت‌(قیامت)، سایه روزِ سوزان و هدایت در روز گمراهی را می‌خواهید، قرآن را یاد بگیرید.
مدیر مؤسسه قرآن فاطمه معصومه(س) بناب با بیان اینکه جامعه امروزی تشنه مفاهیم قرآنی است، اظهار کرد: جامعه امروز تشنه مفاهیم قرآنی است و برای تحقق این امر باید به سمت و سوی آموزش مفاهیم و معانی حرکت کنیم، همچنین اساتید قرآنی لازم است که در ابتدا مفاهیم قرآنی را بفهمند و سپس آنها را به مردم القا کنند چراکه یادگیری معانی و مفاهیم قرآنی حتی در روخوانی قاریان بسیار تأثیرگذار است و اگر جامعه با قرآن انس بگیرد نتایج و برکات آن ملموس خواهد بود.

انتهای پیام

captcha