برپایی نمایشگاه «خورشید بر نیزه» در لرستان
کد خبر: 3749492
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

برپایی نمایشگاه «خورشید بر نیزه» در لرستان

گروه فرهنگی ـ سوگواره و نمایشگاه «خورشید بر نیزه» به‌صورت نمایشگاهی و اجرایی به‌مناسبت ماه محرم و صفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برپا شد.

برپایی نمایشگاه «خورشید بر نیزه» درلرستان

 

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان امام حسین(ع) در ماه محرم و صفر سوگواره و نمایشگاه «خورشید بر نیزه» به‌صورت نمایشگاهی و اجرایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برپا شد.
نمایشگاه «خورشید بر نیزه» یک‎شنبه، یکم مهرماه با حضور حبیب‌اله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، اسد عبدالهی، فرماندار خرم‌آباد، حجت‌الله ناصرپور،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بهرام رشیدی‌نیا، مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، نادر قربانی، مدیرکل امور ایثارگران استانداری لرستان و جمعی ازمسئولان استانی در کانون پروررش فکری کودکان و نوجوانان لرستان افتتاح شد.
محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوچوانان لرستان در این رابطه، گفت: نمایشگاه «خورشید بر نیزه» با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و بیان پیام و فلسفه قیام امام حسین(ع) در بین کودکان و نوجوانان برپا شده است.
وی اضافه کرد: براساس پیش‌بینی و هماهنگی با آموزش و پرورش، تا پایان ماه صفر نزدیک به پنج هزار هزار کودک و نوجوان گروه سنی«ج» و «د» از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
محمدی ادامه داد: این نمایشگاه روایی در دو بخش نمایشگاهی و عملیاتی با شیوه‌های خلاقانه (اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مسابقه و اجرای نمایش عروسکی با مضمون کودکان کربلا) درمرکز فرهنگی و هنری کانون شماره دو خرم‌آباد واقع درخیابان ناصرخسرو، چهارراه دانش شامل ۹ غرفه و اجرای نمایش عروسکی در معرض دیدعموم قرارمی‌گیرد.
وی افزود: با تشکیل کمیته‌هایی متشکل‌از برنامه‌ریزی، ساخت و ساز، محتوایی، اجرایی، تبلیغات و مستندسازی، در اواسط مردادماه ساخت و ساز آغاز و نصب آن تا اول محرم به اتمام رسید.
محمدی با بیان این‌که برای آماده‌سازی این نمایشگاه به‌طور میانگین روزانه شش نفراز مربیان هنری و فرهنگی تلاش کرده‌اند، افزود: برای بهره‌مندی بیشتر کودکان و نوجوانان و برای این‌که بتوانیم فرهنگ عاشورایی را به نفرات بیشتری معرفی کنیم، برای حضوردانش‌آموزان مناطق مختلف شهرستان خرم‌آباد با آموزش و پرورش وآموزشگاه‌ها، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
یادآور می‏‌شود، در بخش بعدی این بازدید، حضار از نمایش عروسکی «یکی بود، یکی نبود» با موضوع مدافعان حرم وعاشورا دیدن کردند.
انتهای پیام

captcha