تزکیه و بصیرت؛ مهمترین شاخصه دانش‌آموز انقلابی ‌
کد خبر: 3749497
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

تزکیه و بصیرت؛ مهمترین شاخصه دانش‌آموز انقلابی ‌

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان‌ با بیان اینکه تزکیه نفس مهم‌ترین خصوصیت دانش‌آموزان انقلابی است، گفت: نسل جوان جامعه باید با بصیرت و تزکیه نفس آشنا شود.

تزکیه و بصیرت مهمترین شاخصه دانش آموز انقلابی است

به گزارش ایکنا از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، روز گذشته، اول مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه صدرای ولایت شاهرود با بیان اینکه مدارس صدرا به‌ منظور تربیت انسان‌های صالح و منطبق با تراز موردنظر جامعه اسلامی ایجاد شده‌اند، اظهار کرد: تزکیه نفس در بین قشر جوان و تحصیل‌کرده کشور دارای نقشی مهم در ابعاد فردی و اجتماعی است و در دور نگاه‌داشتن قلب‌ها از آفت‌های نفسانی و دنیوی اثرات مهم معنوی محسوب می‌شود.

وی خطاب به معلمان خواستار ترویج و تبیین تزکیه و بصیرت در بین دانش‌آموزان شد و افزود: رسالت امروز مسئولان و معلمان این است که دانش‌آموزان را در مسیر تکاملی نسل پویای انقلاب، به‌طرف ارزش‌های ناب اسلامی رهنمون کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تعمق بخشی به آموزه‌های دینی قشر جوان و دانش‌آموز متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی را دیگر رسالت معلمان و نهادهای فرهنگی دانست و گفت: برای تربیت نسل جوان جامعه نیازمند ایجاد بستر رشد و شکوفایی فرهنگی در مدارس هستیم و این امر رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به‌ ضرورت تربیت نسلی انقلابی، یاداور شد: صدرای شاهرود با همکاری نهادهای متولی مانند آموزش‌وپرورش شاهد پشتیبانی خوبی بوده که تداوم آن‌ها قطعاً نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ دینی و معنوی در جامعه و تربیت صحیح جوانان دارد.

انتهای پیام

captcha