نظارت محتوایی بر آثار تولیدی/ فیلمنامه‌نویسان در وادی معارف قرآنی ورود پیدا کنند
کد خبر: 3749514
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
محمدزاده عنوان کرد:

نظارت محتوایی بر آثار تولیدی/ فیلمنامه‌نویسان در وادی معارف قرآنی ورود پیدا کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه کارگردانان و هنرمندان علاقه‌مند به ساخت فیلم‌نامه‌های خانوادگی می‌توانند این امر را به آموزه‌های دینی و معارفی گره بزنند، افزود: نظر جامع این است آموزه‌های دینی این ویژگی را دارند که هر موضوع برای فیلم و سریال نشئت گرفته از موازین قرآن و معارف باشد.

اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ در سه فاز/ موضوع فیلم و سریال نشأت گرفته از قرآن و معارف باشد

محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: حضور رسانه ملی به خصوص شبکه قرآن و معارف در جمع قرآنیان و انعکاس محافل قرآنی شهرستان‌ها در راستای سیاست پشتیبانی این رسانه از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی استان‌ها و تکریم جامعه قرآنی در اقصی‌نقاط کشور انجام می‌شود.

اجرای طرح قرآنی 1452 در سه فاز
وی تصریح کرد: کار ویژه فعالیت‌های شبکه قرآن و معارف سیما از تابستان به همراه همه نهادهای فرهنگی قرآنی کشور طرح 1452 را با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم از 9 تیر‌ماه سال جاری کلید زده است، خوشبختانه این طرح تا پایان سال در سه فاز تابستان از سوره مبارکه«ناس تا زلزال»، فاز پائیز از سوره مبارکه «طارق تا بینه» و فاز زمستان از سوره «نبأ تا بروج» برگزار می‌شود.
محمدی‌زاده اضافه کرد: در واقع اجرای طرح 1452 بسیاری از مأموریت‌های رسانه‌ای ما را در ترویج قرآن، سبک زندگی، اشاعه فرهنگ و انس با قرآن، گسترش حفظ قرآن و عمل کردن به منویات رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ را پوشش می‌دهد.

حفظ جزء سی‌ام قرآن درگاه حفظ کل قرآن کریم است
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: حفظ جزء سی‌ام قرآن درگاه حفظ کل قرآن کریم است. خانواده‌ها به صورت میلیونی در پویش حفظ جزء سی‌ام سال 97 به کمک رسانه ملی شرکت کردند، حضور شبکه قرآن، رادیو قرآن، شبکه‌های سراسری استانی به همراه همه نهادهای فرهنگی قرآنی در اجرای طرح، نشان‌دهنده اهتمام همه دستگاه‌ها و علاقه‌مندی خانواده‌ها به ویژه نوجوانان است. امید است با اجرای طرح به عدد قابل توجه حافظان جزء سی‌ام کلام وحی برسیم.

برنامه‌های شبکه قرآن از حساسیت بالایی برخوردار است
وی بیان کرد: برنامه‌های قرآنی شبکه قرآن و معارف در قالب مستند، انیمیشن‌های قرآنی و کلیپ‌های تصویری اثرگذار برای جذب و گرایش نوجوانان و جوانان به قرآن به ویژه مفاهیم قرآنی فعالیت دارد. برنامه‌های این شبکه از طریق مرکز تولید آثار نمایشی، تولید فیلم و سریال مناسب این شبکه تهیه می‌شود. برنامه‌های پخش شده در این شبکه اهمیت و حساسیت ویژه‌ای دارد.

نظارت محتوایی و معارفی بر آثار تولیدی
محمدی‌زاده اضافه کرد: اگر آثاری مناسب برای پخش شبکه معارف سیما باشد حتما در آن دقت لازم را داریم، با توجه به اینکه شبکه قرآن و معارف مسئولیت دبیری شورای معارف سیما را نیز عهده دار است لذا نظارت محتوایی و معارفی را در دستور کار قرار می‌دهد.
وی در پاسخ به این سؤال که تولید برنامه‌های قرآنی کمتر از برنامه‌های اجتماعی است و نویسندگان اقبال کمتری به نوشتن فیلم‌نامه‌های قرآنی و معارفی نشان می‌دهند، اظهار کرد: بحث کمتر و بیشتر را باید با بررسی دقیق‌تری پاسخ داد. بنده معتقد هستم تمام افرادی که به ساخت و تولید آثار خانوادگی روی آوردند و سبک زندگی دینی را گسترش می‌دهند، در وادی محتویات قرآنی و معارفی ورود پیدا کرده‌اند، آنان مبانی و مؤلفه‌های اجتماعی را با مباحث معارفی و قرآنی گره زدند.

موضوعات فیلم‌ها و سریال‌ها، نشئت‌گرفته از قرآن و معارف باشد
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پایان گفت: کارگردانان و هنرمندان علاقه‌مند به ساخت فیلم‌نامه‌های خانوادگی می‌توانند این امر را به آموزه‌های دینی و معارفی گره بزنند تا خلأها در این زمینه رفع شده و خوراک هر دو زمینه تأمین شود. اگر فیلم‌نامه‌نویسی به سمت ساخت برنامه خانوادگی می‌رود بدین معنا نیست نویسنده فیلم را به دور از آموزه‌های معارفی و قرآنی دیده است. نظر جامع این است آموزه‌های دینی این ویژگی را دارند که هر موضوع برای فیلم و سریال نشئت گرفته از موازین قرآن و معارف باشد.
انتهای پیام

captcha