رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس با زبان هنر ماندگار شد
کد خبر: 3749528
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس با زبان هنر ماندگار شد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان‌وبلوچستان گفت: حماسه‌آفرینی و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس با زبان هنر ماندگار شد، چراکه هنر زبان قدرتمندی دارد و شاعر حماسه‌سرای دینی با هر شعری که می‌گوید تیری به قلب دشمن می‌زند.

رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس با زبان هنر ماندگار شد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شب شعر و خاطره «راویان حماسه» شب گذشته، یکم مهرماه با حضور جمعی از هنرمندان، شاعران، راویان دفاع مقدس و مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
غلام‌نبی کوهکن، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این مراسم بیان کرد: حمله نظامی عراق به ایران اسلامی و جنگی که هشت سال به‌طول انجامید، یک جنگ سخت و گسترده بود که تاثیرات عمده‌ای بر ثبات منطقه گذاشت.
وی ادامه داد: این جنگ با هدفی شوم بر ملت ما تحمیل شد، اما با دلاورمردی رزمندگان و مردم ایران نتیجه‌ای دیگر داد، بطوری که باعث شد آبرو، عزت و روحیه اعتماد به نفس در جوانان انقلابی افزایش پیدا کند و منافع حکومت‌های استبدادی به خطر افتد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: امنیت و آرامش خاطری که داریم، دستاورد مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس است؛ رزمندگانی که احساس تکلیف کردند و به پیروی از سرورشان اباعبدالله(ع) به‌سوی جبهه‌های جنگ شتافتند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت شعرسرایی و روایت دفاع مقدس، بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که در جنگ تحمیلی به یاری ما آمد، ادبیات و هنر شعر سرودن بود، آن هم در قالب اشعاری که به جوانان روحیه حماسی و معنوی می‌بخشید.
کوهکن ادامه داد: حماسه‌آفرینی و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس با زبان هنر ماندگار شد، چراکه هنر زبان قدرتمندی دارد و شاعر حماسه سرای دینی با هر شعری که می‌گوید تیری به قلب دشمن می‌زند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همچنین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را پشت سر می‌گذارد، اظهار کرد: در چهل سالگی و بلوغ انقلاب، دشمنی دشمنان هم تشدید شده است و باید بیش از گذشته در زمینه فرهنگی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس با زبان هنر فعال باشیم.

انتهای پیام

captcha