بازداشت 60 مبلغ دینی در عربستان
کد خبر: 3749533
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

بازداشت 60 مبلغ دینی در عربستان

گروه بین‎الملل ـ حساب کاربری «بازداشت‌شدگان مرتبط با آزادی بیان» در عربستان در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: 60 مبلغ سرشناس وهابی از سوی مقامات سعودی بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیرة؛ این حساب کاربری در جدیدترین توئیت خود اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار بیش از 50 استاد دانشگاه، 25 خبرنگار، 20 فعال حقوقی و 10 وکیل نیز اخیرا توسط مقامات سعودی بازداشت شده‌اند.

براساس این گزارش؛ یک هفته گذشته مشخص شد که شمار زندانیان سیاسی که بعد از ماه سپتامبر 2017 در عربستان بازداشت شده‌اند، به 2613 نفر رسیده است.

این حساب کاربری در گزارشی دیگر با اشاره به شکنجه افرادی که در ماه سپتامبر بازداشت شده‌اند به وسیله شوک الکترونیکی، شلاق و آویزان کردن، آورده؛ بیشترین بازداشت‌هایی که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از ماه سپتامبر 2017 آغاز کرده، شامل افراد برجسته جریان الصحوة(بیداری) است که شماری از دانشگاهیان، اقتصاددانان، روزنامه‌نگاران، شعرا، نویسندگان و اندیشمندان را دربر می‌گیرد  و مقامات سعودی تاکنون هیچ توضیحی در ارتباط با سرنوشت این افراد و اتهام آنها نداده‌اند.

این بازداشت‎ها با دستگیری شیخ سلمان عودة و عوض قرنی، از مبلغان سرشناس وهابی آغاز شد و بعد از آن بازداشت‌ها شدت گرفت و افرادی چون عبدالعزیز فوزان، استاد فقه تطبیقی آکادمی عالی قضایی عربستان و صالح آل طالب، امام جماعت حرم مکی نیز دستگیر شدند.

انتهای پیام

captcha