مردم سرپل ذهاب فراموش شده‌اند/ با گفتن «یاحسین» یاری‌رسان باشیم
کد خبر: 3749539
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه:

مردم سرپل ذهاب فراموش شده‌اند/ با گفتن «یاحسین» یاری‌رسان باشیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ملکی گفت: امروز خانواده‌های زیادی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به‌ویژه سرپل ذهاب به‌دلیل شرایط بد زندگی دچار افسردگی شده‌اند و نیاز است دولت و ملت با یک نگاه ویژه و گفتن یک «یاحسین» دیگر، برای یاری‌رسانی و بهبود وضعیت هموطنان‌مان بکوشند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه که به‌منظور سفر تبلیغی در دهه اول ماه محرم به استان کرمانشاه سفر کرده بود، با حضور در شهرستان‌های مختلف این استان علاوه بر بازدید از مدارس علمیه و برگزاری جلسات با مدیران مدارس و معاونان تهذیب از نزدیک با طلاب این استان ملاقات و سؤالات تربیتی، تهذیبی، اخلاقی و اعتقادی آنان را پاسخ گفت.
استاد حوزه علمیه قم پس از بازگشت از سفر تبلیغی خود در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: قبل از هر چیزی لازم می‌دانم این نکته را بازگو کنم که پس از گذشت یک سال از وقوع زلزله در استان کرمانشاه و بی‌خانمان شدن جمعیت زیادی از هموطنان‌مان در شهرهای مختلف این استان، متأسفانه هنوز تعداد زیادی از این خانواده‌ها در شرایط بدی به سر می‌برند.
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه که در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در منطقه سرپل ذهاب حضور داشت، افزود: در طول این 10 روز که توفیق حضور در استان کرمانشاه را داشته‌ام، توانستم در معیت مدیر با اخلاق حوزه، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ایرانی به مناطق زیادی از جمله سرپل ذهاب سفر کنم و از نزدیک ضمن بازدید از حوزه علمیه‌ای که بر اثر زلزله تخریب شده بود با مردم زلزله‌زده سرپل ذهاب به‌عنوان نماینده‌ای از سوی حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگویی داشته باشم.
حجت‌الاسلام ملکی ضمن اظهار تأسف از وضعیت موجود زلزله‌زدگان، تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های زیادی که صورت گرفته است هنوز هستند هموطنانی که از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی – سرپناه – محروم هستند و در چادرها بدون در اختیار داشتن حمام و سرویس بهداشتی مناسب این روزهای سرد منتهی به زمستان را سپری می‌کنند.
وی با اشاره به خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم محروم و مستضعف سرپل ذهاب، تأکید کرد: آنان معتقد بودند که هر کسی آمد فقط وعده وعید داد و رفت، ما از مراجع معظم تقلید به‌عنوان هدایت‌گران جامعه اسلامی می‌خواهیم همانند گذشته حامی و پشتیبان محرومان و مستضعفان جامعه باشند، احساس می‌کنیم مردم و مسئولان ما را فراموش کرده‌اند.
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: در روز تاسوعای حسینی مردم این منطقه محروم و زلزله‌زده با بستن اکثر خیابان‌ها اقدام به برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان کردند و با همه مشقات و سختی‌هایی که داشتند دست از تعظیم این شعائر دینی با همه توان خویش برنداشتند.
وی گفت: این مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه سر پل ذهاب که یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را برای هر رزمنده‌ای زنده می‌کند در ایام سوگواری حضرت سید‌الشهدا(ع) در حرم حضرت احمد بن اسحاق‌(ع) صحنه‌های ارزشمندی را خلق کردند و واقعا نباید این عزیزان را فراموش کرد.
حجت‌الاسلام با بیان اینکه دیدن برخی صحنه‌های زندگی مردم آن‌قدر اسفبار بود که دوست داشتم هر چه داشتم در آن لحظه به آنها می‌دادم تا کمی از فشار روحی‌ام کاسته شود، اظهار کرد: ضمن تقدیر از کمک‌های گذشته دولت و سازمان‌های خصوصی و مردم همیشه در صحنه باید بگویم هنوز هم، خانواده‌های بی‌شماری هستند که در چادر بدون برخورداری از حداقل امکانات بهداشتی زندگی می‌کنند و این زیبنده نظام و انقلاب ما نیست.
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اظهار کرد: امروز خانواده‌های زیادی در این منطقه به‌دلیل شرایط بد زندگی دچار افسردگی شده‌اند و نیاز است دولت و ملت با یک نگاه ویژه و گفتن یک «یاحسین» دیگر، برای یاری‌رسانی و بهبود وضعیت هموطنان‌مان بکوشند.
اکبر پوست‌چیان
انتهای پیام

captcha