تقویت قدرت دفاعی کشور اقدامی مجاهدانه است
کد خبر: 3749665
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

تقویت قدرت دفاعی کشور اقدامی مجاهدانه است

گروه سیاست و اقتصاد- امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه جهاد در راه خدا، قله اسلام است، گفت: آن دسته از نیروهای مسلح که در حال تقویت قدرت دفاعی کشور هستند، در واقع کار مجاهدانه انجام می‌دهند.

تقویت قدرت دفاعی کشور اقدامی مجاهدانه است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار جمعی از نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه جهاد در راه خدا، قله اسلام است، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که امروز در راه اعتلای ایران اسلامی تلاش می‌کنند، همچون کسانی که در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن متجاوز ایستادند، مجاهد در راه خدا محسوب می‌شوند.
وی وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی اهواز افزود: امام علی(ع) در قسمتی از خطبه 110 نهج‌البلاغه 10 مورد از بهترین و با فضیلت‌ترین مواردی که انسان را می‌تواند به خدا نزدیک کند، بر می‌شمرد، ایشان می‌فرمایند: ایمان به خدا و رسول خدا(ص) و پس از آن، جهاد در راه خدا که قله اسلام است، دو مورد از بهترین راه‌های رسیدن و نزدیک شدن به خدای متعال است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: کسی که از مال و جان خود در راه اسلام می‌گذرد و با آن در این راه جهاد می‌کند به قله اسلام رسیده است و این انسان، ترسی در وجود خود احساس نمی‌کند.
وی بیان کرد: آن حضرت در خطبه دیگری می‌فرمایند «إِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّهِ فَتَحَهُ اللّهُ لِخاصَّهِ أَولیائِهِ» جهاد دری از درهای بهشت است؛ منظور یکی از راه‌های رسیدن به بهشت به شمار می‌رود؛ در حقیقت جهاد یک راه ویژه برای افراد خاص از اولیاء الهی است.

انسان‌های متقین دلسوز یکدیگر هستند
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: در روز قیامت، همه افراد به جز متقین، همدیگر را لعن می‌کنند چراکه آنان را گمراه کرده‌اند، اما متقین اینگونه نیستند به این دلیل که مقتین دست یکدیگر را در راه رسیدن به خدای متعال می‌گیرند و همدیگر را در این مسیر راهنمایی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: جهاد یعنی برای اسلام کوشش و فعالیت کردن، نه صرف اینکه در راه اسلام کشته شدن؛ در حقیقت افرادی که به هر نحوی در راه خدا تلاش و فعالیت می‌کنند نوعی کار مجاهدانه انجام داده‌اند؛ آن دسته از نیروهای مسلح که در حال تقویت قدرت دفاعی کشور هستند، در واقع کار مجاهدانه انجام می‌دهند.
امام جمعه اصفهان یادآور شد: انسان باید به گونه‌ای رفتار کند که از لغزش‌ها به دور باشد و از خدا بخواهد که او را در مسیر رسیدن به سعادت حفظ کند؛ امام حسین(ع) هنگامی که به یاران خود اجازه جهاد می‌دادند، آنان را بدرقه می‌کردند و این آیه را می‌خواندند: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» چراکه یاران ایشان مردانی هستند که ثابت قدم بودند و تبدیل پیدا نکردند.

نیروهای مسلح، حافظان دین، ولایت و میهن هستند
همچنین در ابتدای این دیدار، امیر محسن آذرافروز، ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با ارائه گزارشی از آمادگی نیروهای مسلح استان اصفهان برای مقابله با هر گونه تهاجم دشمن عنوان کرد: برای مدافعان وطن هیچ چیزی مهم‌تر از رضای خدا، امام زمان(عج) و ولی فقیه زمان نیست.
وی گفت: الفاظ سپاه، ارتش، ناجا و بسیج خود را در قالب یک لفظ نشان می‌دهد و آن این است که همه آنان حافظان دین و ولایت و میهن هستند.
امیر آذرافرزو با اشاره به توطئه‌ها و نقشه‌های جدید دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: هر چه دشمن، دشمنی خود را نشان دهد وحدت نیروهای مسلح افزایش پیدا می‌کند
براساس این گزارش، در پایان نماز وحدت نیورهای مسلح مستقر در استان اصفهان به امامت آیت الله طباطبائی نژاد اقامه شد.
انتهای پیام

captcha