همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3749684
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
18 بهمن؛

همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی 18 بهمن برگزار می‌شود.

همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمرزاده، دبیر علمی همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی، امروز دوم مهرماه در نشستی خبری با بیان اینکه وقتی پیشنهاد برگزاری همایش به فرزند آیت‌الله العظمی لنکرانی ارائه کردیم ایشان استقبال کردند لذا بلافاصله به تعیین محورها پرداختیم.

وی با اشاره به کتاب قرآنی «مدخل التفسیر» آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی که به مباحث علوم قرآنی می‌پردازد افزود: این کتاب دارای چهارمحور اعجاز قرآن و شبهات آن، قرائات، اصول تفسیر و تحریف‌ناپذیری و شبهات تحریف ناپذیری است؛ بنا بود روی این اثر کار شود ولی تصمیم براین شد تا کار منحصر به آن نباشد، زیرا آیت‌الله فاضل لنکرانی مباحث قرآنی در آثار دیگر هم دارند که ما  400 صفحه از مطالب قرآنی را از سایر آثار استخراج کرده‌ایم.

قمرزاده بیان کرد: نظرات ایشان در مورد ناسخ و منسوخ، جمع قرآن و ... به صورت تک‌نگاری آماده و در سایت ایشان قرار گرفته است؛ بنابراین در محورهای همایش علاوه بر این محورها، موضوعات دیگری نیز در دستور کار قرار گرفت.

دبیر علمی همایش با اشاره به همکاری مجموعه‌ها و مراکز پژوهشی دیگر در برگزاری همایش مذکور عنوان کرد: تاکنون پژوهشگاه‌های فرهنگ و اندیشه، حوزه و دانشگاه، علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه رضوی، دانشگاه قم، مرکز مدیریت حوزه خواهران و برادران و ... برای برگزاری همایش اعلام آمادگی کرده  و در ارزیابی مقالات و آثار همچنین برگزاری نشست‌های علمی با ما همکاری دارند همچنین پیش نشستی برای هند نیز پیش‌بینی شده است.

قمرزاده با اشاره به تشکیل کمیته علمی با حضور قرآن‌پژوهان برجسته اظهار کرد: مجموعه نشست‌های قرآنی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن آماده شده و در آستانه همایش به چاپ می‌رسد و در همایش رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 مقاله سفارشی در مورد همایش نیز ارائه شده است عنوان کرد: به همه مقالات پذیرفته شده در همایش امتیاز مقالات عملی ISC اعطا و مقالات برگزیده نیز در مجموعه مقالات به چاپ خواهد رسید.

وی تصریح کرد: همایش در روز 18 بهمن ماه یعنی روز رحلت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی که احیاگر فاطمیه هستند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha