هیات کنسولی ۱۶۰ نفره عراق وارد ایران شد/ستاد اربعین هنوز زمانی برای ثبت نام زائران اعلام نکرده است
کد خبر: 3749719
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

هیات کنسولی ۱۶۰ نفره عراق وارد ایران شد/ستاد اربعین هنوز زمانی برای ثبت نام زائران اعلام نکرده است

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از ورود هیات کنسولی ۱۶۰ نفره عراق به ایران و استقرار آنها در ۱۹ استان خبر داد و گفت: ستاد اربعین هنوز زمانی برای ثبت نام زائران اعلام نکرده است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: مرتضی آقایی، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص زمان آغاز ثبت نام راهپیمایی اربعین در سامانه سماح، گفت: با توجه به اینکه مدیریت سامانه مذکور با سازمان حج و زیارت است هم اکنون همه زیرساخت ها فراهم شده اما برای آغاز زمان ثبت نام منتظر اتخاذ تصمیم و دریافت مجوز از رییس ستاد اربعین هستیم.

ستاد اربعین هنوز زمانی برای ثبت نام زائران اعلام نکرده است

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هنوز بازه زمانی برای باز شدن سامانه سماح پیش بینی نشده است، اظهار کرد: خوشخبتانه آمادگی لازم در سازمان حج و زیارت وجود دارد که ثبت نام زائران عتبات در اربعین را شروع کند.

آمادگی 2500 دفتر حج و زیارت برای ثبت نام از زائران اربعین

وی با اشاره به اینکه علاقه مندان زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین می توانند در زمانی که متعاقبا اعلام خواهد شد به سامانه samah.haj.ir مراجعه کنند، افزود: همچنین 2500 دفتر حج و زیارت در سراسر کشور نیز آمادگی ثبت نام از افراد را به صورت حضوری خواهند داشت.

توصیه سازمان حج و زیارت به ثبت نام گروهی برای سفر اربعین

آقایی با اشاره به اینکه ثبت نام از افراد به صورت گروهی و انفرادی خواهد بود لذا صرفا نیاز به ثبت نام گروهی نیست، تصریح کرد: البته سازمان حج و زیارت توصیه می کند افراد به صورت گروهی اقدام به ثبت نام کنند تا بتوانند بهره بهتری از سفر معنوی خود ببرند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: باید یادآور شد در سال های گذشته ویزا به صورت مانیفستی صادر میشد اما در سال جاری ویزا به صورت انفرادی صادر می شود.

هیات کنسولی 160 نفره عراق وارد ایران شد

وی با اشاره به اینکه هیات های کنسولی عراقی که حدود 160 نفر هستند وارد ایران شده اند، خاطرنشان کرد: این افراد از امروز (دوشنبه 2 مهرماه) در محل ماموریت خود در استان های تهران، اصفهان، اردبیل، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، گیلان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان، یزد، قم، گلستان، بیرجند، بوشهر، همدان و البرز مستقر خواهند شد تا زمینه صدور ویزا فراهم شود.

انتهای پیام

captcha