استخدام استاد حقوق و فلسفه اسلامی در دانشگاه هومبولت
کد خبر: 3749748
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

استخدام استاد حقوق و فلسفه اسلامی در دانشگاه هومبولت

گروه بین‌الملل - دانشگاه «هومبولت» برلین در رشته‌های «حقوق اسلامی در گذشته و حال»، «آموزش اسلامی و الهیات عملی» و «فلسفه اسلامی و مبانی اعتقادی»، استاد استخدام می‌کند.

به گزارش ایکنا، رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به نقل از سایت دانشگاه هومبولت اعلام کرد: وظیفه استاد منتخب، در رشته «حقوق اسلامی در گذشته و حال»، تدریس و تحقیق در حوزه‌های فقه اسلامی، اصول فقه و فلسفه حقوق است. در حوزه تدریس، این استاد منتخب باید به قوانین اسلامی و منابع سنتی و نظری آن توجه داشته باشد.

در رشته «آموزش اسلامی و الهیات عملی» نیز، تمرکز استاد منتخب بر تدریس و تحقیق در حوزه تکثرگرایی دینی در چارچوب تغییرات دنیای مدرن است. این استاد همچنین مسئول آموزش معلمان دینی خواهد بود. برای رسیدن به این هدف، استاد منتخب باید تجربیات مذهبی کودکان و نوجوانان مسلمان و همچنین مفاهیم اسلامی را مورد بررسی قرار دهد.

همچنین تمرکز استاد منتخب در رشته «فلسفه اسلامی و مبانی اعتقادی» بر روی حوزه‌های کلیدی علوم اسلامی، یعنی کلام، فلسفه و عرفان اسلامی است. علاوه بر این، وظیفه استاد منتخب، تحقیق و تدریس در حوزه متون تاریخی و در ارتباط با مبانی فلسفی و اعتقادی دو مذهب سنی و شیعه است.

این سه استاد منتخب باید علاو بر تدریس در مقطع کارشناسی، در رشته‌های «الهیات اسلامی» و «اسلام و جامعه» در مقطع کارشناسی ارشد نیز به تدریس بپردازند. علاوه بر این، باید در نوشتن پایان‌نامه به دانشجویان مقطع دکترا کمک کنند. از این اساتید همچنین برای تأسیس و شکل‌گیری مؤسسه الهیات اسلامی در برلین نیز استفاده خواهد شد.

دانشگاه هومبولت از حضور استادان زن در این دانشگاه استقبال می‌کند. همچنین استادان خارجی و مهاجر نیز می‌توانند برای این فرصت شغلی اقدام کنند. علاقمندان برای حضور در این دانشگاه باید مدارک خود را تا تاریخ ۲۷ سپتامبر سال جاری برای رئیس دانشکده هنر و علوم انسانی دانشگاه هومبولت ارسال کنند. اساتید منتخب، فعالیت خود را از ابتدای اکتبر سال ۲۰۱۹ آغاز خواهند کرد.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت‌های «1»، «2» و «3» مراجعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha