تحلیل جامع‌ترین آیه درباره اصلاح جامعه در آخرین شماره مکتب اسلام
کد خبر: 3749774
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

تحلیل جامع‌ترین آیه درباره اصلاح جامعه در آخرین شماره مکتب اسلام

گروه اندیشه ــ مجله ۵۶ ساله «درس‌هایی از مکتب اسلام» از سوی موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) به ایستگاه 689 رسید.

به گزارش ایکنا؛ مجله «درس‌هایی از مکتب اسلام» شماره 689 مسلسل و شماره 7 دور جدید خود را در مهر سال جاری منتشر کرد. صاحب امتیاز این نشریه موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) و مدیر مسئول این نشریه فرج‌الله فرج‌اللهی است.

در این شماره پس از سخن ماه که با عنوان «ضرورت بازدارندگی مجازات» نوشته مهدی پیشوائی آمده است، می‌خوانیم: «صحابه پیامبر(ص) از دیدگاه اباضیه»، «پدیده واقفیه»، «جامع‌ترین آیه درباره اصلاح»، «پیامبر رحمت»، «پیام صحیفه» ،«قیام امام حسین(ع) از دیدگاه علمای اهل سنت»، «نفوذ و گسترش اسلام و تشیع در شبه قاره هند»، «خاطره‌ای از آخوند ملا علی معصومی‌همدانی» ، «کلید شیطان»، «درآمدی بر تربیت جنسی فرزندان» و «از گوشه و کنار مطبوعات».


در مطلب «جامع‌ترین آیه درباره اصلاح جامعه» نوشته یعقوب جعفری ذیل آیات 90 الی 91 سوره نحل می‌خوانیم: آنچه یک جامعه برای رسیدن به قله خوشبختی و عظمت به آن نیاز دارد، در این چند جمله کوتاه آمده است و اگر آیات به عنوان یک قانون، مورد عمل قرار گیرد، در اصلاح ساختارهای فردی و گروهی و تنظیم درست روابط اجتماعی و پیدایش جامعه‌ای برتر نقشی تعیین‌کننده خواهد داشت. طبق این آیات، خداوند مردم را به سه چیز فرمان می‌دهد و از سه چیز باز‌ می‌دارد. آن سه چیز که خدا به آن فرمان می‌دهد، عدل و احسان و دادن حق خویشاوند است. همچنین در این آیات خداوند مردم را از سه چیز باز می‌دارد که عبارتند از: فحشا و منکر و بغی.

 انتهای پیام

captcha