نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مؤسسه «قرآن و عترت» کرمان
کد خبر: 3749777
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مؤسسه «قرآن و عترت» کرمان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ معاون اجرایی مؤسسه قرآن و عترت استان کرمان گفت: سال 76 اوج کاری فعالیت‌های قرآنی مؤسسه ما بود که دو هزار عضو داشتیم و کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، تفسیر و اردوهای زیارتی برای تشویق قرآن‌آموزان داشتیم.

محمد جهان‌شاهی، معاون اجرایی مؤسسه قرآن و عترت استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: سال 76 اوج کاری فعالیت‌های قرآنی مؤسسه ما بود که دو هزار عضو داشتیم و کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر و اردوهای زیارتی برای تشویق قرآن‌آموزان داشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز جلسات قرآن‌آموزی ویژه مادران، چهار جلسه قرآنی سیار در مناطق، کلاس‌های فرهنگی و قرآنی خاص قرآن‌آموزان ثابت، مراسماتی به مناسبت‌های اعیاد و شهادت‌ها، گردهمای و سخنرانی‌ها از جمله برنامه‌های این مؤسسه است و همچنین، مسابقات داخلی در موضوعات مختلف در مؤسسه  برگزار و قرآن‌آموزان رتبه‌های را نیز کسب کرده‌اند.

معاون اجرایی مؤسسه قرآن و عترت اظهار کرد: سه دوره تربیت مربی با محوریت کلاس‌داری و آموزش قرآن نیز در این مرکز برای مربیان برگزار کرده‌ایم.

جهان‌شاهی تصریح کرد: اعتبارات این مرکز از سمت مردم و خیران تامین می‌شود و فعالیت‌هایمان را نیز در خانه وقف شده انجام می‌دهیم.

وی گفت: کار شاخص این مرکز افزایش جذب قرآن‌‌آموزان است که در دهه 70 جذب دو هزار قرآن‌آموز کار خاصی به‌شمار می‌آمد، البته الان استقبال از کلاس‌های قرآنی کم شده که دلایل بسیاری دارد، از جمله شرایط جامعه و کم‌بود امکانات است که سبب شده تا هرکاری را که آغاز می‌کنیم، با بی‌مهری مردم و مسئولین مواجهه شود. همچنین، نیروهای انسانی زمان قبل با اخلاص‌تر بوده‌اند، اما برخی از  نیروهای امروز فقط برای پول و مادیات کار می‌کنند، لذا کارهای قرآنی صفای سابق را ندارد.

جهان‌شاهی بیان کرد: باتوجه به بازگشایی مدارس، کلاس‌های قرآنی مؤسسه را به بعدازظهر و شب موکول کرده‌ایم تا با کلاس‌های مدارس تداخل نداشته باشد.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآن و عترت کرمان از سال 72 شروع به کار کرده است و از سال 86 از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز رسمی گرفته است و در کرمان، خيابان سرباز، پارک توکل آباد، نبش کوچه 50 واقع است.

انتهای پیام

captcha