سال تحصیلی موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی آغاز شد
کد خبر: 3749780
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

سال تحصیلی موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی آغاز شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی امروز دوم مهر آغاز شد.

سال تحصیلی موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی آغاز شدبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن کاویانی، رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این مجتمع، رسیدن به کمال را اصلی‌ترین هدف فرایندهای آموزشی مجموعه‌های دینی دانست و گفت: کسب درجات معنوی و قدم نهادن در مسیر کمال به صورت گروهی، از برنامه‌هایی است که در مجموعه‌های آموزشی حوزوی پیگیری می‌شود.
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با تاکید بر این‌که همه سعی و تلاش ما باید در مسیر تقرب الی‌الله صورت گیرد، یادآور شد: در صورت فقدان کسب تقرب الی‌الله، اندوخته‌های دنیوی، هیچ بهره‌ای را نصیب انسان نخواهد کرد.
حسینی کاویانی عدم بهره‌مندی بایسته از فضاهای علمی محیا شده را مصداق بارز اسراف دانست و افزود: وظیفه شرعی تک تک ماست تا با همت بلند و اراده‌ای پولادین از امکاناتی که خداوند متعال در اختیارمان قرار داده، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.
وی با تأکید بر این‌که درس خواندن طلاب به صورت عینی واجب است، بیان کرد: حضور طلاب و دانش‌پژوهان علوم دینی در کلاس درس و کسب علوم و معارف الهی، واجب عینی و فضیلتی ارزشمند از دریای معارف حقه الهی است.
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی به حدیثی از اهل بیت(ع) عنوان کرد: طلب علم از مهمترین سفارشاتی است که در بیان ائمه معصوم(ع) بارها تکرار شده است.
وی حلم و بردباری را از پایه‌های اصلی طلب علم برشمرد و اذعان کرد: احترام به استاد و برخورداری از وقار معنوی در عرصه کسب علوم و معارف الهی، مولفه‌ای مهم است که انسان را از سخن‌پراکنی جاهلانه دور می‌کند.
حسینی کاویانی در پایان بر توجه روزافزون طلاب به پیش‌مطالعه، مباحثه و مطالعه تأکید کرد و افزود: امیدواریم با همت و اراده جدید و نو، قوی‌تر از اراده‌های پیشین، قدم‌های مستحکمی را در مسیر کسب علوم دینی برداریم.

انتهای پیام

captcha