راه‌اندازی بخش بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع)/ پيام اربعين را به دنيا صادر كنيم
کد خبر: 3749785
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
امیری‌نژاد خبر داد:

راه‌اندازی بخش بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع)/ پيام اربعين را به دنيا صادر كنيم

گروه اجتماعی ـ مسئول كمیته اطلاع‌رسانی موكب احمدبن موسی(ع) از راه‌اندازی بخش بین‌المللی این موكب خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، میلاد امیری‌نژاد، مسئول كمیته اطلاع‌رسانی و بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) امروز، دوم مهرماه با اعلام خبر فوق گفت: تقریباً 5 سال از فعالیت موكب احمدبن موسی(ع) در كربلای معلی می‌گذرد.
وی با یادآوری اینكه این موكب به‌منظور ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) از تمام نقاط دنیا در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود، افزود: این موكب از محل نذورات مردمی و با هماهنگی دستگاه‌های مختلف استان فارس در شهر كربلا برپا می‌شود كه همه سال پذیرای تعداد قابل توجهی از زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) است.
امیری‌نژاد با بیان اینكه این موكب به نوبه خود توانسته است خدمات شایانی را به زائران اربعین ارائه كند، گفت: برخی از خدمات ارائه شده در این موكب، بعضاً بی‌نظیر هستند به عنوان مثال پزشكانی كه در بخش درمانگاه موكب فعالیت می‌كنند، گاهی اوقات برای عمل‌های غیرمرتبط با زائران در بیمارستان‌های نجف و كربلا حضور می‌یابند.
مسئول كمیته اطلاع‌رسانی و بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) در ادامه با تصریح اینكه پیام اربعین حسینی دارای دو زاویه است، گفت: یكی نفس اجرای پیاده‌روی اربعین است كه هر كسی وظیفه دارد جهت اجرا و یا تكمیل این اقدام بزرگ بین‌المللی شیعیان به عنوان منحصر به‌فردترین موضوع مردمی در جهان اقدام كند.
وی ادامه داد: همچنین ما وظیفه داریم كه برای ایجاد وحدت میان مسلمانان، ارتباط مناسبی با زائران اربعین از تمام نقاط دنیا برقرار كنیم لذا به همین دلیل بخش بین‌الملل را به موكب احمدبن موسی(ع) اضافه كردیم.
امیری‌نژاد با یادآوری اینكه این بخش ذیل كمیته روابط عمومی موكب فعالیت خواهد كرد، گفت: به پیشنهاد آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس هیئت امنا و همچنین به دستور سردار غیب‌پرور، مدیرعامل موكب، این بخش راه‌اندازی شد.
مسئول كمیته اطلاع‌رسانی و بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) گفت: ما بنا داریم در بخش بین‌الملل از ظرفیت افراد متعهد و دارای تجربه و تخصص استفاده كنیم تا بتوانیم پیام مشترك میان مسلمانان به همه دنیا منتقل كرده و پاسخی به هجمه‌ها و شبهاتی كه به اجتماع عظیم مسلمانان وارد می‌كنند، داده باشیم.
وی در پایان از افرادی كه در بخش بین‌الملل دارای تجربه و تخصص بوده و با زبان‌های مختلف دنیا آشنایی دارند، دعوت به همكاری كرد و ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 به دفتر موكب احمدبن موسی(ع) واقع در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مراجعه كنند تا بتوان خدمات آنان را به 41 موكب دیگر استان فارس نیز ارائه داد.
انتهای پیام

captcha