امر به معروف و نهی از منکر؛ از ارکان فرهنگ‌سازی در جامعه
کد خبر: 3749801
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

امر به معروف و نهی از منکر؛ از ارکان فرهنگ‌سازی در جامعه

گروه اجتماعی ـ فرمانده انتظامی مرودشت امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ارکان فرهنگ‌سازی در جامعه برشمرد که همه مسئولان و مردم باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، اسماعیل زراعتیان، فرمانده نیروی انتظامی مرودشت امروز، 2 مهرماه در جلسه کارگروه امربه معروف و نهی از منکر با اشاره به این واجب فراموش شده در جامعه، گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که هم اکنون در جامعه شاهد آن هستیم، با امر به معروف و نهی از منکر قابل پیشگیری است.
وی، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ارکان فرهنگ‌سازی در جامعه برشمرد و تأكید كرد كه مسئولان و مردم باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
زراعتیان با تأکید بر نوع برخورد آمران به معروف و ناهیان از منکر در انجام این فریضه واجب، افزود: بدون شک برخی از مقاومت‌ها که در این خصوص صورت می‌گیرد، ناشی از برخورد نادرست آمران به معروف و ناهیان از منکر است که شرایط امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی یاد نگرفته‌اند.
وی یادآور شد: رفتار، گفتار و کلام آمران به معروف و ناهیان از منکر باید منطبق بر آموزه‌های دینی، تعهد و اصول اخلاقی باشد تا اثرگذار بوده و جامعه و مردم پذیرای آن باشند و به آن واکنش عکس نشان ندهند.
رئیس پلیس شهرستان مرودشت بیان كرد: امر به معروف و نهی از منکر باید همگانی شود و همه مردم و مسئولان نسبت به احیای این فریضه بسیار مهم تلاش و کوشش كنند تا این موضوع به صورت یک فرهنگ خود کنترلی و دگر کنترلی در جامعه مثمر ثمر واقع شود.
انتهای پیام

captcha