ایران با انقلاب اسلامی بحث مستقل زیستن را مطرح کرد
کد خبر: 3749814
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸

ایران با انقلاب اسلامی بحث مستقل زیستن را مطرح کرد

گروه سیاسی- رزمنده دوران دفاع مقدس و از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایران با انقلاب اسلامی، بحث مستقل زیستن را مطرح کرد، افزود: در حال حاضر ابرقدرت‌های اقتصادی و قدرتمندترین کشورهای اروپایی هم اجازه انجام هر کاری را ندارند و مستقل نیستند.

ایران با انقلاب اسلامی بحث مستقل زیستن را مطرح کرد

به گزارش ایکنا از کردستان، امیرسرتیپ احمد اسدی‌پور، رزمنده دوران دفاع مقدس و از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، دوم مهرماه در آیین یادبود شهیدان و بزرگداشت رشادت‌ها و دلاوری‌های هفته دفاع مقدس که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ایران در زمان رژیم پهلوی زیرسلطه آمریکا بود و در تصمیم‌گیری‌های داخلی خود نقش و دخالتی نداشت.
وی با اشاره به اینکه ایران با انقلاب اسلامی، بحث مستقل زیستن را مطرح کرد، افزود: در حال حاضر ابرقدرت‌های اقتصادی و قدرتمندترین کشورهای اروپایی هم اجازه انجام هر کاری را ندارند و مستقل نیستند.
رزمنده دوران دفاع مقدس به دوران جنگ تحمیلی و حمله صدام به کشورمان اشاره و عنوان کرد: صدام در در حالی که نظام ما هنوز دو سال از پیروزی آن نگذشته بود در 31 شهریورماه 59 با حمایت کشورهای خارجی به کشورمان حمله کرد.
وی اعلام کرد: صدام با حمایت 46 کشور و 360 فروند هواپیما با ما وارد جنگ شد و در نهایت با 600 فروند هواپیمای نظامی از جنگ خارج شد که کشورهای خارجی بهترین تجهیزات را به عراقی می‌دادند.
این فرمانده ارتش در زمان جنگ تحمیلی ادامه داد: صدام در ساعت یک بعدازظهر روز 31 شهریور 59 با 192 فروند هواپیما به کشور ما حمله کرد که هواپیماهای نیروهای ارتش کشور ما هم در مقابله با این اقدام، دو ساعت بعد از آن، قویترین پایگاه عراق را بمباران کردند.
وی افزود: فردای این روز هم 130 هواپیمای شکاری ما عراق را بمباران کرد در حالی که کسی باور نمی‌کرد کشور ما تا این اندازه قدرتمند باشد.
اسدی پور اعلام کرد: عراق حدود 30 میلیارد دلار در جنگ هزینه کرد و 85 درصد سود ناخالص ملی را در راستای امور نظامی خرج کرد.
وی بیان کرد: کشور ما یک هزار و 250 کیلومتر مرز آبی با کشورهای خارجی دارد و بیش از یک هزار و 100 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که همواره مورد طمع بیگانگان بوده است.
این رزمنده دوران دفاع مقدس ذکر کرد: هدف عراق جداکردن خاک خوزستان از ایران بود چون خوزستان را بخشی از خاک خود می‌دانست.
وی با تأکید بر اینکه نظام ما براساس آرمان و عقیده‌ای که در مردم وجود داشت حفظ شده است، یادآور شد: رژیم بعث یکی از مؤلفه‌های اصلی که پشتیبانی مردم از قوای مسلح بود را نادیده گرفته بودند به همین دلیل شکست خورد.
انتهای پیام

captcha