حماسه عاشورا الگویی فرامذهبی است
کد خبر: 3749816
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

حماسه عاشورا الگویی فرامذهبی است

گروه اجتماعی- حجت الاسلام یاری، حماسه عاشورا را الگویی فرامذهبی دانست و گفت: ماه محرم فرصت مهمی برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به نسل جوان و نوجوان جامعه است.

حماسه عاشورا الگویی فرامذهبی است

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 2 مهر در مراسم گرامیداشت دهه دوم محرم که در حسینیه شهدای شهرستان ماسال برگزار شد، با بیان اینکه عاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی امام حسین(ع) و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق شد، اظهار کرد: حماسه کربلا حقیقتی را به تصویر کشید تا دیگر کسی برای چشم پوشیدن از آن، بهانه ای نیابد.

وی حماسه عاشورا را الگویی فرامذهبی دانست و گفت: ماه محرم فرصت مهمی برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به نسل جوان و نوجوان جامعه است و امام حسین(ع) با ایستادگی در برابر ظلم و ستم، نام خود را برای همیشه اعصار در تاریخ به یادگار گذاشت.

این کارشناس دینی، با تاکید بر اینکه یکی از فلسفه‌های قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: آن حضرت اسلام حقیقی را برای مردم بازگو کرد و چون دید دین جدش دچار انحراف یزیدیان شده است، دست به قیام زد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: یزید امروزی همان اسرائیل است که خون مسلمانان را به اشکال مختلف می ریزد و حسین زمان هم کسی است که از اهداف امام حسین(ع) پیروی می‌کند.

وی با بیان اینکه خاندان پاک امام حسین(ع) اسیر شدند تا آخرین رسالت این شهادت را به گوش مردم برسانند، عنوان کرد: پیشوایان معصوم ما همواره به واقعه کربلا و به زنده نگه داشتن آن عنایت خاصی داشتند و علاوه بر اینکه خود به زیارت امام حسین(ع) می شتافتند و عزایش را بر پا می داشتند.

حجت‌الاسلام یاری، با بیان اینکه امام حسین(ع) و یاران فداکارش درس ایثار، فداکاری، شجاعت و پایمردی را به جهانیان آموختند، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عاشورا ترویج فرهنگ عدالت طلبی و ایستادگی در برابر استبداد و استکبار است.

وی خط سیر ائمه اطهار(ع) را یکی دانست و یادآور شد: سیره و سبک زندگی پیغمبر اکرم(ع) و تمامی امامان معصوم(ع) یکی بوده، اما در سیر حوادث تاریخی، ائمه اطهار(ع) به‌ عنوان حجت‌های الهی در عین اینکه ماموریت یکسان داشتند، لیکن نحوه ماموریت آنها تفاوت داشت.

انتهای پیام

captcha