وحدت کلمه و انسجام ملی؛ اولویت امروز کشور
کد خبر: 3749853
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

وحدت کلمه و انسجام ملی؛ اولویت امروز کشور

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: پیروزی ۸ سال دفاع از خاک و ناموس میهن اسلامی در سایه وحدت کلمه و انسجام نیروی‌های عمل کننده بوجود آمد و امروز نیز برای غلبه بر دشمنان نظام و اسلام باید همین دو عنصر اولویت کشور باشد.

 وحدت کلمه و انسجام ملی، اولویت امروز کشور است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز عصر روز گذشته، 2 مهر در گردهمایی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه برای زنده نگه داشتن روزهای ایثار و از خودگذشتگی باید خاطرات رزمندگان جنگ در جامعه بازگو شود، گفت: روزهای سخت جنگ تحمیلی یادآور رشادت‌هایی است که جوانان پاکباخته این سرزمین بدور مسائل سیاسی، جناحی، مادی و گروهی برای یک هدف هم قسم شده بودند و با اطاعت از امام راحل و پاسداری از خاک میهن و دفاع از اسلام جامه ی رزم پوشیده بودند.
وی با تاکید بر آشنا سازی نسل جدید با آموزه‌های دفاع مقدس و ترویج روحیه شهادت طلبی در بین آنان افزود: اگر امروز بعد از 14 قرن از شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان قیام خونین عاشورا زنده هست و همه ساله با شکوه و عظمت خاصی در ایام محرم عزاداری می‌شود، به خاطر این است که اهداف این قیام در قالب عزاداری‌های سنتی به نسل‌های مختلف منتقل شده است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه تکرار عزاداری‌های محرم باعث بقای قیام عاشورا است، اظهار کرد: برای بقای فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به آیندگان باید هرساله مراسم‌های این ایام با شکوه و عظمت مثال زدنی برگزار شود.
امام جمعه تبریز گفت: گرامیداشت روزهای دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و بازمانده‌های جنگ باعث می‌شود نسل جدید بدانند که چه روزهای تلخ و شیرینی پشت سر گذاشته ایم تا ایران سربلند از چنگال مستکبران و مستبدان باز پس گرفته شود.
وی با بیان اینکه با اتحاد ارتش، سپاه، جهاد سازندگی و بسیج از روزهای سخت با سربلندی عبور کردیم، تصریح کرد: اتکا به توان آحاد مردم و بهره گیری از فداکاری‌های نیروهای جهادی و بسیج در کنار جنگ کلاسیک ارتش، رزمندگان اسلام را در برابر صدام که با پشتیبانی ابرقدرت ها به میدان آمده بود، پیروز کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه پاسداری از خون پاک شهیدان گفت: صحنه‌های جنگ تحمیلی در خاک استان‌های شمالغرب، غرب و خاک‌های تفتیده جنوب فراموش شدنی نیست و باید هر سال با برگزاری مراسم های گرامیداشت، جوانان و نوجوانان را با این فرهنگ آشنا کنیم.
وی با اشاره به اهداف دشمن از تحمیل جنگ 8 ساله گفت: براندازی نظام، تجزیه کشور و تسلط بر نفت منطقه از اهداف صدام در این جنگ بود که با همت و مردانگی رزمندگان اسلام هیچ کدام از اهداف طراحی شده موفق نشد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم حل مشکلات امروز جامعه را در گرو همان وحدت و انسجام دانست و گفت: اگر امروز هم مثل دوران دفاع مقدس وحدت کلمه داشته باشیم مطمئناً دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام خواهیم گذاشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با یادآوری خاطرات مناطق عملیاتی تمرچین، ماعوت، مریوان، سردشت و سوسنگرد و اهواز و دیگر مناطق، گفت: حضور شخصیت‌های اثرگذار مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید چمران در جبهه‌های حق علیه باطل پیروزی نهایی را نصیب ملت ایران و رزمندگان جان بر کف اسلام کرد.

انتهای پیام

captcha