توجه به مبانی دینی عامل تکامل زندگی است
کد خبر: 3749898
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

توجه به مبانی دینی عامل تکامل زندگی است

گروه معارف ـ نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: با توجه به اهمیت دین‌شناسی، انسان باید براساس مبانی دین زندگی خود را به تکامل برساند.

توجه به مبانی دینی عامل تکامل زندگی است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان روز گذشته در دیدار با شماری از مسئولان استانی، اظهار کرد: اغلب گرفتاری‌های انسان ناشی از بی‌عقلی یا استفاده نادرست از عقل است.
وی افزود: عقل قدرتی بوده که در دوراهی‌ها راه و چاه را به ما نشان می‌دهد و خوبی‌ها و بدی‌ها را برای ما ترسیم می‌کند و به‌واسطه عقل است که خداوند بین حیوان و انسان تفاوت قائل شده و بر همین اساس به انسان تکلیف داده است.
یعقوبی عنوان کرد: عقل پیغمبر باطنی و حجت بر ما است، ازاین‌رو باید از آن استفاده شود و در دوراهی‌ها به وسیله عقل راه را تشخیص دهیم.
وی بیان کرد: یکی از عواملی که سبب می‌شود انسان در جامعه عنصر مفیدی باشد این است که از سرمایه عقلش استفاده کرده، مسائل را تجزیه و تحلیل و زندگی خود را تنظیم کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی با بیان اینکه دین نعمت بزرگی است و باید انسان از عقل و دینش برای مفید بودن استفاده کند، افزود: به طور مثال خرید و فروش حلال است ولی دین می‌گوید ربا دادن و ربا خوردن حرام است در حالی که شاید این موضوع با عقل انسان خیلی سازگار نباشد اما دین ربا را جنگ با خدا می‌داند.
یعقوبی با اشاره به اینکه ربا مضرات زیادی دارد که یکی از آن‌ها تنبل پروری است، بیان کرد: دین همانند علائم راهنمایی در زندگی است تا انسان درست و به سلامت به سرمنزل مقصود برسد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: دین‌شناسی اهمیت بسیاری دارد و ما باید بر اساس مبانی دین زندگی خود را به تکامل برسانیم.

انتهای پیام.

captcha