برگزاری ۳۰۰ ویژه‌برنامه هفته گردشگری در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3749916
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

برگزاری ۳۰۰ ویژه‌برنامه هفته گردشگری در سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: به‌مناسبت هفته گردشگری، از ۵ تا ۱۱ مهرماه، بیش از ۳۰۰ ویژه‌برنامه در شهرستان‌های ۱۹ گانه استان برگزار می‌شود.

برگزاری 300 ویژه‌برنامه هفته گردشگری در سیستان‌وبلوچستان

علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: به‌مناسبت هفته گردشگری، از 5 تا 11 مهرماه، بیش از 300 ویژه‌برنامه در شهرستان‌های 19گانه استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه با محوریت آیین محرم در سیستان و همچنین معرفی صنایع دستی منطقه، نمایشگاه عکس از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری و نیز بازدید رایگان برای عموم مردم در روز جهانی گردشگری از موزه‌های استان از جمله این برنامه‌ها است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان بیان کرد: نواختن زنگ گردشگری، استقبال ویژه از اولین مسافرانی که در هفته گردشگری وارد استان می‌شوند، برگزاری تورهای گردشگری یک روزه و نیم روزه در استان، تجلیل از فعالان گردشگری و همچنین برپایی نشست‌های علمی با حضور اساتید حوزه توریسم از دیگر برنامه‌هایی است که طی این هفته برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه فعالان طبیعت گردی، نواختن زنگ گردشگری در مدارس استان، تور رایگان برای دانشجویان ورودی جدید رشته گردشگری، مسابقات عکاسی و نقاشی برای مدارس ابتدایی و افتتاح واحدهای بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و سفره خانه‌های سنتی نیز در این هفته برنامه ریزی شده است.
جلالزایی همچنین با اشاره به اینکه برای گسترش گردشگری سلامت تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، افزود: افرادی که از نقاط مختلف برای درمان به این استان مراجعه می‌کنند، از تسهیلات خاصی بهره‌مند می‌شود، از جمله اینکه در مدت درمان، اقامت آنان رایگان خواهد بود.
این مقام مسئول به نمایشگاه گردشگری سلامت در پایتخت عمان اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه که از روز گذشته در شهر مسقط عمان برپا شده و تا 5 مهرماه ادامه خواهد داشت، فرصتی فراهم کرده تا بتوان ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف گردشگری از جمله سلامت را به مردم نقاط مختلف دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام

captcha