دلشوره عمیق فرهنگی؛ لازمه راه‌اندازی انجمن‌های کتاب
کد خبر: 3749933
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

دلشوره عمیق فرهنگی؛ لازمه راه‌اندازی انجمن‌های کتاب

گروه فرهنگی ـ جلسه نقد و بررسی کتاب «شخم در مزرعه» اثر محسن حسام‌مظاهری، جمعه 6 مهرماه با حضور نویسنده اثر در کتابخانه دکتر پورمهدی دزفول برگزار می‌شود.

کتاب «شخم در مزرعه» در دزفول نقد می‌شود

به گزارش ایکنا از خوزستان جلسه نقد و بررسی کتاب «شخم در مزرعه» اثر محسن حسام‌مظاهری، ساعت 10 جمعه 6 مهرماه در کتابخانه دکتر پورمهدی دزفول، توسط انجمن دوستداران کتاب دزفول برگزار می‌شود. برگزاری این جلسه با حضور نویسنده همراه است.

عظیم نعیمی‌فر مدیر انجمن دوستداران کتاب دزفول در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان گفت: جلسات نقد و بررسی این انجمن جمعه آخر هر ماه تشکیل می‌شود؛ استثنائاً جلسه شهریورماه  به دلیل اینکه جمعه آخر ماه بعد از تاسوعا و عاشورا قرار می‌گرفت، ششم مهر به عنوان زمان برگزاری جلسه تعیین شد.

وی اظهار کرد: انجمن دوستداران کتاب دزفول همزمان با تأسیس کتابخانه دکتر پورمهدی در دزفول شکل گرفت. دکتر پورمهدی یکی از پزشکان متخصص اطفال و از رزمندگان باسابقه شهرستان دزفول در دوران دفاع مقدس است که در مقام اقدامات خیرخواهانه با هزینه خود این کتابخانه را راه‌اندازی کرد.

نعیمی‌فر گفت: انجمن دوستداران کتاب دزفول شامل یک شورای پنج نفره از معلمان شهرستان است که فعالیت خود را از تابستان سال 94 آغاز کردند و تاکنون 35 جلسه نقد و بررسی کتاب برگزار کرده‌اند. هدف اصلی این انجمن ترویج کتابخوانی و افزایش سطح علمی جامعه است. تلاش کرده‌ایم کتاب‌های مورد علاقه شرکت‌کنندگان برای نقد و بررسی انتخاب شود و غالباً آثار انتخاب شده در حوزه جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، فلسفه و دین است.

مدیر انجمن دوستداران کتاب دزفول درباره چگونگی راه‌اندازی انجمن‌های فعال کتاب بیان کرد: راه‌اندازی چنین انجمن‌هایی یک بخش ساده و یک بخش سخت دارد. بخش ساده آن مربوط به اجرای برنامه، دعوت از نویسنده، منتقد و فراهم ساختن فضایی برای برگزاری جلسه است. بخش سخت آن به هسته این کار برمی‌گردد. به عبارتی شخص یا اشخاصی که می‌خواهند بانی این کار باشند باید دلشوره عمیق فرهنگی و انگیزه جدی فرهنگی داشته باشند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه اگر علاقه وافر و شدید به توسعه فرهنگ وجود داشته باشد بقیه کار ساده است، گفت: این انجمن به شکل جدی آماده است به افراد دغدغه‌مند فرهنگی راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد. اولین جلسات ما با 15 نفر شروع شد و الان که در سومین سال فعالیت انجمن هستیم جلسات انجمن به صورت پایدار با حضور 80 تا 100 نفر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha