اجرای طرح «هور» ویژه مرتکبین جرائم امنیت اخلاقی در یزد
کد خبر: 3749946
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

اجرای طرح «هور» ویژه مرتکبین جرائم امنیت اخلاقی در یزد

گروه اجتماعی ـ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از اجرای طرح «هور» با عنوان هویت و رفتار برای مرتکبین جرائم خُرد در حوزه امنیت اخلاقی در استان خبر داد.

اجرای طرح «هور» ویژه مرتکبین جرائم امنیت اخلاقی در یزد

به گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد 3 مهرماه از اجرای طرح «هور» با عنوان هویت و رفتار برای مرتکبین جرائم خُرد در حوزه امنیت اخلاقی اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی دوره‌های مدیریت مهارت و دانش رفتار (طرح هور) برای متهمان معرفی شده از سوی پلیس امنیت اخلاقی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح پلیس امنیت اخلاقی مرتکبین جرائمی همچون بی حجابی و بدحجابی، آلودگی صوتی و مزاحت های خیابانی را به جای تشکیل پرونده و ارسال به دادسرا به معاونت اجتماعی ارسال می‌کند تا این افراد در این کارگاه های آموزشی در 3 روز 10 ساعت آموزش ببینند.
این مقام قضایی ارتقای کرامت انسانی و احیای اخلاق را هدف برگزاری این دوره ها ذکر کرد و گفت: در این دوره‌ها سعی بر این است تا با ایجاد آگاهی فرد از توانایی‌های ذاتی خود در کنار یادآوری توانایی‌ها و مهارت های اکتسابی، استفاده صحیح از استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، روابط میان فردی بهبود و بر اصول متعالی عرفی و شرعی استوار شود.
وی تصریح کرد: تلفیق آموزه‌های دینی و روانشناسی در این طرح تلاش می‌کند فرد را به خودشناسی رسانده و به مرتبه‌ای از بصیرت و آگاهی و شناخت فردی و اجتماعی برساند که به سادگی و به سرعت، بزه و آسیب اجتماعی را تشخیص داده و در برابر آن‌ها ایستادگی کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از اجرای این طرح در سه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در سه سال گذشته حدود 60 دوره برای افراد مختلف معرفی شده، اجرا شده که بازخوردهای بسیار جالب و قابل تأملی را در پی داشته است.
وی ادامه داد: افرادی که در روزهای اول به اکراه و اجبار به کلاس می آیند در روز آخر با یک نگاه جدید و رضایت کامل دوره را ترک می کنند و در دلنوشته های خود به تحت تأثیر قرار گرفتن و رسیدن به یک نگاه نو به جامعه و اطراف اذعان دارند.
رحیمی زاده ابراز کرد: نمی توان ادعا کرد تمام افراد شرکت کننده در طرح هور تا پایان عمر دیگر دچار تکرار جرائمی همچون بدحجابی، آلودگی صوتی و مزاحمت های خیابانی نمی شوند! اما می توان تغییرهای بنیادی، ماندگار و اثرگذار بلند مدت را در برخی از همین افراد دید که بعد از چندین ماه و یا سال به معاونت خبر می دهند که پس از گذراندن دوره هور، از بی هدفی و وقت کشی رها شده و با هدفمند کردن زندگی خود پله های ترقی را طی کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha