پر رنگ‌شدن حضور وزارت ورزش و جوانان در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3749965
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
سلطانی‌فر به ایکنا گفت:

پر رنگ‌شدن حضور وزارت ورزش و جوانان در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی

گروه سلامت ــ وزیر ورزش و جوانان بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های این وزارت‌خانه و تلاش برای هماهنگی بین دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

پرنگ‌شدن حضور وزارت ورزش و جوانان در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعیمسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در گفت‌‎وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه تمامی تلاش این وزارت‌خانه حل مشکلات جوانان کشور است، گفت: گسترش دفاتر راهنمایی و مشاوره ازدواج، افزایش وام‌های ازدواج و گسترش خانه‌های جوان و مسائلی مانند توانمند سازی جوانان مؤید تلاش وزارت ورزش و جوانان برای حل مشکلات جوانان است.
 
وی با اشاره به رد لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: ما تابع قانون بوده و هر زمان هم قانونی تصویب شود، آن را اجرا می‌کنیم، اگر وزارت‌خانه جدایی هم برای جوانان شکل می‌گرفت در همین حد و اندازه می‌توانست برای جوانان کار کند.
 
سلطانی‌فر در ادامه در رابطه با نقش این وزارت‌خانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: وزارت ورزش برای آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک هماهنگ‌کننده بین دستگاهی عمل می‌کند، تمام تلاش ما این است از همه ظرفیت‌های موجود وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها برای حل این مسأله به ویژه در حوزه جوانان استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: یکسری از نهاد‌ها و سازمان‌ها باید مشکلات جوانان را به صورت مستقیم دنبال کنند مثلا موضوع اشتغال را باید وزارت اقتصاد دنبال کند و در این راستا ما می‌توانیم نقش هماهنگی‌های بین بخشی را انجام دهیم.
 
وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: ما سعی داریم نقش خود در موضوع آسیب‌های اجتماعی به ویژه مسائل مربوط به جوانان گسترش داده و حضور پررنگ‌تری داشته باشیم، همه آمار‌ها و تحلیل‌ها نشان می‌دهد حضور ما بیشتر و مؤثرتر شده است. خوشبختانه هرگاه با نهادی برای حل این مشکلات جلسه‌ای گذاشته می‌شود نسبت به مسائل و مشکلات جوانان با روی خوش این نهاد‌ها مواجه می‌شویم.

سلطانی‌فر ادامه داد: تعامل‌های ما با سیستم اقتصادی و بانکی کشور منجر به این شد که به ۴۳۷ هزار مورد از ۶۷۳ هزار مورد درخواست تسهیلات قرض‌الحسنه پاسخ مثبت داده شود.

وی افزود: در زمینه گسترش دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج می‌توانیم همکاری‌های گسترده‌ای با وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی داشته باشیم، تمامی این موارد در راستای نقش ما در کاهش آسیب‌ها و مشکلاتی است که مرتبط با جوانان است.

انتهای پیام
captcha