طرح گلریزان کتاب در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود
کد خبر: 3749969
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

طرح گلریزان کتاب در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ـ استاندار خراسان‌شمالی از اجرای طرح گلریزان در استان خبر داد و گفت: مردم می‌توانند کتاب‌های خود را که از آن استفاده چندانی نمی‌کنند در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌ها قرار دهند تا از این طریق، قفسه‌های کتابخانه‌های عمومی، به‌ویژه در روستاها تجهیز شود و کتب بیشتری در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

طرح گلریزان کتاب در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمد رضا خباز، استاندار خراسان‌شمالی عصر روز گذشته دوم مهرماه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: در گام نخست برای اجرای این طرح مسئولان پیشقدم شوند و کتاب‌های کتابخانه‌های خود را اهدا کنند که البته نیازمند تبلیغات در صداوسیمای استان نیز هستیم.
وی ادامه داد: کم مطالعه کردن در ایران جای افتخار ندارد و گران بودن یا در اختیار نبودن کتاب می تواند دلایل اصلی این امر باشد و این در حالیست که دین اسلام با خواندن شروع شده، بنابراین شایسته یک فرد مسلمان نیست که از این موضوع غفلت کند.
خباز بهترین حالات زندگی هر فردی را زمان مطالعه دانست و ادامه داد: کتابخوانی منجر به افزایش رشد فکری، معنوی و اجتماعی می‌شود و باید شرایطی فراهم شود که کتاب، بیشتر در دسترس و اختیار مردم قرار گیرد که یکی از پیشنهادها، جذب کتاب‌های کتابخانه‌های شخصی شهروندان است.
وی در ارتباط با عدم پرداخت سهم قانونی برخی شهرداری‌ها برای کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد:حداکثر یک ماه شهرداری‌های تعیین شده فرصت دارند تا سهم قانونی نیم درصدی از درآمدهای خود به کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کنند پس از این مهلت با آنان برخورد قانونی می‌شود.
وی در خصوص تعیین تکلیف کتابخانه گلستان شهر«مسکن مهر» نیز اظهار کرد: یک راهکار آن است که ساخت این کتابخانه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محول و پس از تکمیل برای بهره برداری به اداره کل کتابخانه های عمومی تحویل شود.

انتهای پیام.

captcha