مردمی کردن اقتصاد و رسانه؛ مهم‌ترین استراتژی رهایی از مشکلات کشور
کد خبر: 3750000
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
محسن رضایی تأکید کرد:

مردمی کردن اقتصاد و رسانه؛ مهم‌ترین استراتژی رهایی از مشکلات کشور

گروه جامعه ــ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مردمی کردن اقتصاد و رسانه را مهم‌ترین استراتژی رهایی از مشکلات کشور برشمرد.

مردمی کردن اقتصاد و رسانه مهم‌ترین استراتژی عبور از مشکلات کشور استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آئین رونمایی از نخستین مجموعه ویدئویی یادمان‌های دفاع مقدس با عنوان یادمان عشق و بازی موبایلی تکاور از سوی قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین با حضور محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام و سرداران دفاع مقدس همچون ادیب، سپهر و آزادی برگزار شد.

مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، در ابتدای این مراسم ضمن  خوشامدگویی از عدم انفعال نیروهای رسانه‌ای بسیج سخن گفت و اظهار کرد: امروز دیگر تماشاچی نیستیم، نیروهای رسانه‌ای ارزشی در عرصه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به صورت جدی فعالیت ندارند.

وی با بیان اینکه بسیج با تمرکز بر هم‌افزایی با سایر رسانه‌ها در حوزه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی وارد شده و شبکه سایبری با محوریت بسیج راه‌اندازی شده است، گفت: قرارگاه فضای مجازی با یک راهبرد نوین و طراحی بومی به هر ۱۳ لایه متصور برای فضای مجازی ورود یافته و از زیرساخت‌ها تا بازی انیمیشن و ... هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده است.

آینده فضای مجازی در اختیار نیروهای انقلابی است

معین طراحی نرم‌افزار ۳۶۰ درجه واقعیت مجازی یادمان‌ عشق، که صحنه‌های دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد، و همچنین بازی ویدئویی مبتنی بر موبایل با عنوان تکاور را، که نشان‌دهنده مقابله مدافعان حرم با تکفیری‌هاست، از جمله این موارد برشمرد و تصریح کرد: آینده فضای مجازی در اختیار جریان انقلاب و نیروهای انقلابی است.

در ادامه این مراسم، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن عرض خداقوت به دست‌اندرکاران تولید این دو مجموعه، اظهار کرد: دشمنان با وجود سر دادن شعار مقابله با تروریسم و حمایت از حقوق بشر، از ابتدای انقلاب تاکنون به مقابله با ملت ایران، انقلاب اسلامی  و دستاوردهای این نهضت پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان در هر مقطع زمانی با ابزاری ویژه وارد صحنه شده‌اند، گفت: این روال گاهی با تجزیه‌طلبی و ترویج خودمختاری و گاهی نیز با اسلحه به دست گرفتن از سوی منافقان و کشت و کشتار دنبال می‌شد. پس از دوران دفاع مقدس تا مدتی دشمن خاموش بود تا اینکه طی پنج سال گذشته از درگاه‌های جدیدی اقدام ی‌کند.

رضایی با تأکید بر اینکه دشمن طی سال‌های گذشته از دریچه اقتصاد و رسانه فعالیت می‌کند، گفت: دشمن از بخش اقتصاد حمله‌ور شده است چراکه می‌داند مردم از این جهت ناراضی هستند. همچنین رسانه و فضای مجازی را دستاویز خود قرار داده زیرا گمان می‌کند ابزار مقابله با آن را نداریم.

وی دشمنان اصلی ایران را آمریکا و انگلیس خواند و گفت: ابوظبی و عربستان نیز همان گونه که در گذشته در کنار صدام، منافقان و تجزیه‌طلبان بودند، امروز نیز به میدان آمده‌اند تا با امکانات خود نقش‌آفرینی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور مسئولان باید از تجارب گذشته خود استفاده کنند، اظهار کرد: پنج سال است که جنگ اقتصادی به راه افتاده است، اما مردم، رسانه و دانشگاهیان در صحنه نیستند. جنگ تحمیلی را مردم به پیش بردند؛ امروز نیز نمی‌توان با سیستم دولتی و وزارتخانه‌ای جلو رفت، بلکه باید از بسیج مردمی بهره گرفت. مردمی کردن اقتصاد و رسانه مهم ترین استراتژی رهایی از مشکلات کشور است.

وی از سازمان بسیج مستضعفین نیز درخواست کرد تا شکل دولتی به فعالیت‌های خود ندهند و از توانمندی‌های عموم مردم استفاده کنند و گفت: اگر قصد داریم در عرصه اقتصاد موفق شویم، باید فراتر از مرزهای ایران به بازارهای جهانی وارد شویم. اقتصاد ما در حال حاضر منفعل و فاقد روحیه است، این در حالی است که صحنه رقابت اقتصادی باید با حضور مردمی فعال باشد.

رضایی در پایان سخنان خود عربستان، اسرائیل و منافقان را دربردارنده سه لشگر رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: حضور رسانه‌ای در خارج از ایران می‌تواند منشأ اثر و تحول باشد.

بنا بر گزارش ایکنا؛ در بخش دیگری از این مراسم از نخستین مجموعه ویدئویی یادمان‌های دفاع مقدس با عنوان یادمان عشق و بازی موبایلی تکاور رونمایی شد. بازی تکاور سناریوی حضور یک رزمنده است که تجربه حضور در دوره‌های بسیار تخصصی مبارزه در برابر تروریسم و در دل نیروهای داعش را دارد. گیم پلی بازی ترکیبی از مراحل تیراندازی و مبارزات هیجان‌انگیز و مراحل آرام و پراسترس و مخفی‌کاری و یافتن راه حل رهایی از بخش‌های مختلف است.

در مجموعه واقعیت مجازی یادمان عشق نیز با تکنیک عکاسی و فیلم‌برداری 360 درجه یادمان شهدای علقمه، فکه، هویزه، شلمچه، معراج شهدای اهواز و طلائیه و تصاویر 360 درجه، یادمان‌های راهیان نور به نمایش گذاشته شده است.

یادآوری می‌شود در بخش دیگری از این مراسم از همسر شهید صدرزاده و عوامل تولید بازی تکاور و واقعیت مجازی یادمان عشق تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha