توزیع ۲۰ هزار بسته تحصیلی میان دانش‌آموزان نیازمند سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3750041
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

توزیع ۲۰ هزار بسته تحصیلی میان دانش‌آموزان نیازمند سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ـ مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با فرارسیدن سال تحصیلی جدید، توزیع ۲۰ هزار بسته تحصیلی میان دانش‌آموزان نیازمند سطح استان آغاز شد.

توزیع 20 هزار بسته تحصیلی میان دانش‌آموزان نیازمند سیستان و بلوچستان

علی‌‎اکبر جعفری، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: همزمان با فرارسیدن سال تحصیلی جدید، توزیع 20 هزار بسته تحصیلی میان دانش‌آموزان نیازمند سطح استان آغاز شد.
وی با بیان اینکه خانواده‌های نیازمند استان شناسایی شده است، افزود: این بسته‌ها شامل لوازم التحریر از جمله مداد، خط‌کش، جامدادی، مداد رنگی، مداد تراش، مداد پاک‌کن، دفتر نوشتاری و نقاشی، کیف و همچنین البسه می‌شود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان با اشاره به اینکه خدمت به مناطق محروم هدف اصلی این طرح است، ادامه داد: توزیع کفش میان ۹ هزار نفر از دانش‌آموزان بی‌بضاعت که عمدتا ساکن روستاها هستند نیز برنامه‌ریزی شده است.
وی اظهار کرد: همچنین برای حمایت از این قشر و کمک به تحصیل دانش‌آموزان نقاط محروم، طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» با مشارکت کمیته امداد استان اجرا می‌شود که در آن، هر دانش‌آموز به یک کاسب یا فعال اقتصادی وصل می‌شود تا هزینه تحصیل او فراهم شود.
جعفری با بیان اینکه تاکنون دو هزار کاسب جهت شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: کودکان بسیاری هستند که به‌دلیل فقر خانواده‌ها از تحصیل بازمی‌مانند که هم برای خود آنان و هم برای جامعه مشکلاتی ایجاد می‌شود، بنابراین نباید گذاشت هیچ کودکی از تحصیل محروم باشد و باید اقداماتی صورت بگیرد که کودکان بازمانده از تحصیل نیز به چرخه علم آموزی و کسب مهارت بازگردند.

انتهای پیام

captcha