نحوه شهادت «علی» در برابر عظمت روح او هیچ است
کد خبر: 3750043
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
همسر شهید اقبالی:

نحوه شهادت «علی» در برابر عظمت روح او هیچ است

گروه اجتماعی ـ هاشمی گفت: دوست دارم از علی به عنوان یک قهرمان صحبت شود، زیرا او انسانی شجاع و با شهامت بود و نحوه شهادتش در برابر بزرگی و عظمت روحی او هیچ است.

نحوه شهادت «علی» در برابر عظمت روح او هیچ است

به گزارش ایکنا از گیلان، فریده هاشمی، همسر سرلشکر شهید سید علی اقبالی امروز، 3 مهر در همایش «همسفران افلاکی سرزمین گیل» که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه امروز 38 سال و 4 روز است که از رفتن «علی» می گذرد، اظهار کرد: 31 شهریور سال 59 آخرین خداحافظی ما با شهید اقبالی بود. او ما را ترک کرد و به دنبال اهداف مقدسش راهی جبهه شد.

وی با بیان اینکه در طول چهار دهه گذشته ابتدا همسر اسیر بودم و سپس همسر مفقودالاثر شدم، تصریح کرد: در سال هایی که فکر می کردم علی اسیر عراقی هاست، همراه با خانواده هایی که چشم انتظار عزیزان در اسارت خود بودند، چشم انتظاری کشیدم، اما بعد از بازگشت آزادگان، برزخ مفقودالاثری علی برای من شروع شد.

هاشمی، با اشاره به شنیدن خبر شهادت همسرش در سال 81، عنوان کرد: تا آن زمان امید به بازگشت علی داشتم، اما بعد از 22 سال صبر کردن در شهادت همسرم را آغاز کردم.

همسر شهید اقبالی، با بیان اینکه صدام همسرم را به فجیع ترین وضع به شهادت رساند و او را دو نیم کرد، گفت: دوست دارم از علی به عنوان یک قهرمان صحبت شود، زیرا او انسانی شجاع و با شهامت بود و نحوه شهادتش در برابر بزرگی و عظمت روحی او هیچ است.

وی شهید اقبالی را جزو نوابغ نیروی هوایی دنیا دانست و عنوان کرد: شهید اقبالی چه از نظر تاکتیک جنگی و عملیاتی و چه از نظر اخلاق و انسانیت برترین بود و دوره خلبانی را در کمترین زمان ممکن و با نمره 100 در آمریکا گذراند.

هاشمی، با بیان اینکه فرزند شهید را آنگونه که دوست داشت پرورش دادم و هم برایش مادر بودم و هم پدر، تاکید کرد: با توکل به خدا امروز به جایی رسیدم که احساس رضایت می کنم، زیرا توقعی که علی از من به عنوان همسر یک سرباز داشت را با صبر و استقامت و مقاومت و پایداری برآورده کردم.

همسر شهید اقبالی، از ایشان به عنوان یل گیلان و شیرمرد رودبار یاد کرد و متذکر شد: علی هم برای پدر و مادرش فرزند خوبی بود و هم برای همسر و فرزندش بهترین بود. امروز علی قهرمان قلب های ملت ایران است.

انتهای پیام

captcha