تحصیل ۴ هزار و ۵۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه البرز
کد خبر: 3750073
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

تحصیل ۴ هزار و ۵۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه البرز

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران البرز از تحصیل ۴ هزار و ۵۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه این استان خبر داد و گفت: این طلبه‌ها ظرفیت ارزشمندی برای بهره‌گیری در فعالیت‌های تبلیغی مذهبی به شمار می‌روند.

تحصیل 4 هزار و 500 طلبه در حوزه‌های علمیه البرز

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام‌ محمدرضا عباسی، سه شنبه، سوم مهرماه در اجتماع بزرگ بانوان عاشورایی البرز که در هیئت انصار کرج برگزار شد از فارغ التحصیلی یک هزار طلبه از حوزه علمیه خواهران این استان خبر داد و اظهار کرد: جمعی از این فارغ‌التحصیلان بانوی مبلغ هستند و به نقاط مختلف البرز اعزام می‌شوند.
وی افزود: در حال حاضر 600 مبلغ بانو در این استان فعالیت می کنند که همگی دوره‌های ویژه‌ مهارت‌ورزی را آموزش‌ دیده‌اند.
این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر این بانوان مبلغ با گذراندن دوره مهارت‌ورزی در 9 رشته آموزشی آمادگی کامل دارند تا به عنوان کارشناس در مراکزی که اعلام نیاز کنند، حضور یابند.
عباسی در ادامه با اشاره به اینکه در مجموع 4 هزار و 500 زن و مرد در حوزه‌های علمیه البرز مشغول به تحصیل هستند، گفت: این طلبه‌ها ظرفیت ارزشمندی برای بهره‌گیری در فعالیت‌های تبلیغی مذهبی به شمار می‌روند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران البرز همچنین از وضعیت پژوهش در حوزه‌های علمیه استان سخن به میان آورد و افزود: در حال حاضر 50 پژوهشگر دوره‌دیده و متخصص در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند و همچنین پنج نفر از طلاب این استان به مرحله کشوری مسابقات علمی راه یافتند که دو نفر از آنان موفق به کسب رتبه‌های دوم و نهم کشوری شدند.
وی در پایان به آمادگی 600 بانوی طلبه البرزی برای برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام در مدارس دخترانه این استان خبر داد و گفت: تابستان امسال برای طلاب فعال در آموزش‌وپرورش یعنی مبلغان و مشاورانی که به مدارس اعزام می‌شوند دوره‌های آموزشی خاص برگزار شد.
انتهای پیام

captcha