«بدون توقف» به‌ دنبال اقناع نیست/ هدف ما عینی‌سازی فضای جامعه بود
کد خبر: 3750087
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

«بدون توقف» به‌ دنبال اقناع نیست/ هدف ما عینی‌سازی فضای جامعه بود

کانون خبرنگاران نبأ ــ نشست خبری برنامه «بدون توقف» شبکه سه صدا و سیما با حضور عوامل تولید این برنامه و جمعی از اهالی رسانه و خبرنگاران خبرگزاری‌ها و مطبوعات امروز، سوم مهرماه برگزار شد.

«بدون توقف» به‌ دنبال اقناع نیست

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست خبری برنامه ترکیبی ـ چالشی «بدون توقف» شبکه سه صدا و سیما امروز، سوم مهرماه، ساعت 10:30 با حضور محمدرضا نجارزاده، کارگردان و تهیه‌کننده، مهدی خانعلیزاده، سردبیر برنامه، محمدعلی شفیعی؛ مجری برنامه و جمعی از اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات برگزار شد.
در ابتدای این نشست خبری، محمدعلی شفیعی، مجری برنامه، ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران و عکاسان خبری به هدف اصلی این برنامه ترکیبی ـ چالشی پرداخت و ذکر کرد: نگاه اصلی برنامه پاسخ به شبهه‌هایی از جمله شبه‌های عقیدتی ـ فکری مثل مقایسه بین ایران و غرب اقتصادی، ساختار آموزش، نقد رابطه ایران و آمریکا، سیر تاریخی و نظر کل حاکم بعد از انقلاب در جامعه است که برای جوانان مطرح است.
وی افزود: به علت اهمیت مسائل اقتصادی در جامعه چند جلسه بحث عمومی فساد اقتصادی را با جزئیات و تخصصی‌تر ساختارها و مکانیزم‌های فسادزا، ساخت نظام‌های جایگزین اقتصادی و نسخه‌های مناسب اقتصادی برای جامعه در این برنامه با حضور حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاد‌دان به عنوان کارشناس مطرح شد. همچنین مطالب مربوط به عفاف و حجاب، حواشی بحث حجاب قانونی، حجاب اجباری، حجاب اقلیت، حجاب ورزشکارها و نوع پوشش و محدودیت پوشش آن‌ها برای انجام فعالیت‌هایشان، با حضور علی غلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بررسی شد.
شفیعی در ادامه به نوع انتخاب مهمان‌های برنامه بدون توقف اشاره کرد و گفت: در مکانزیم دعوت، سعی بر آن بود که افراد با مطالعه حداقلی از موضوع مورد بحث یا علاقه‌مند ودغدغه‌مند به آن حوزه را پذیرا باشیم. از طریق برنامه هم استقبال می‌شد که مخاطبین را دعوت کنیم در برنامه دوم و با حضور کارشناس آقای عبدالملکی، از تعدادی مخاطبان دغدغه‌مند یا پرسشگر و چالش‌مند که به برنامه پیام داده ‌بودند، حضور به عمل آمد.
مجری برنامه بدون توقف افزود: در برنامه مرتبط با مبحث حجاب از آنجا که مخاطبان آن بیشتر بانوان هستند؛ سعی بر این بود که بیشتر از خانم‌ها برای حضور دعوت شود؛ پرونده حجاب در برنامه بدون توقف کماکان باز است و ما دوست داریم در مورد موضوعات آتی نیز از مخاطب‌های دغدغه‌مند برنامه دعوت کنیم تا در رویه برنامه مشارکت کنند.
شفیعی ضمن اشاره به برنامه‌های سری جدید بدون توقف گفت: تا امروز در برنامه رویه کلی مطرح کردن شبهات و دغدغه فکری جوان‌ها بوده و در نظر داریم برای سری جدید به شبهات اجرایی و ساختاری کشورمان و وضعیت مسئولان اجرایی، نه لزوما دولت، بلکه افرادی که در بخش‌های مختلف مسئول هستند؛ پرداخته و از آن‌ها دعوت کنیم تا پاسخگوی وضعیت کلی بخش خود باشند. مثل نمایندگان مجلس، بخش‌های مختلف دولت و نهادهای حاکمیتی و مسئولان. در این زمینه نقد افراد، مد نظر ما نیست؛ نقد وضعیت کلی و ساختار برای ما مطرح است.
در بخش دیگر برنامه، خانعلی‌زاده، سردبیر برنامه بدون توقف ضمن تشکر از مدعوین به مطالبی که در نقد برنامه بدون توقف مثل مکانی که برای ضبط اختصاص داده شده پرداخت و افزود: کافه و رستوران نماد جامعه است که مردم در آن با هم صحبت می‌کنند، مقایسه می‌کنند، کد می‌آورند و آمار می‌آورند که ممکن است اشتباه و یا درست باشد. در این مکان‌ها مباحث خیلی تخصصی مثل اینکه در غرب چه فلسفه اقتصادی حاکم است زده نمی‌شود. بنابراین جسارت شد حرف‌هایی که مردم باهم می‌زنند در صدا و سیما گفته شود و نیز لزوماً به این سخنان جوابی داده نشود، قرار بود این حرف‌ها زده بشود و درباره‌اش با فردی که متخصص است؛ تخصصی‌تر سخن بگوییم، مثلا بحث صنعت خودروسازی ایران و کره جنوبی را مردم در همین فضاهای عمومی عنوان کردند، و مااین موضوع را تخصصی‌تر به چالش کشاندیم.
خانعلی‌زاده همچنین تصریح کرد: ما تعریف کردیم که مهمان برنامه چه چیزی را بگوید و یا نگوید. مایل هستیم تا در بدون توقف حرف مردم را شبیه‌سازی و عینی‌سازی کنیم و این مباحث را در جریان گفت‌و‌گو با مهمان برنامه به شکل صحیح هدایت‌گری و درست اطلاع‌رسانی کنیم.

«بدون توقف» به‌ دنبال اقناع نیست/ هدف ما عینی‌سازی فضای جامعه بود

 گزارش ایکنا حاکی است، در ادامه نجارزاده، تهیه‌کننده و کارگردان برنامه بدون توقف ضمن بیان بررسی شبهات جامعه به عنوان هدف برنامه، افزود: ما در برنامه بدون توقف معیارهای پوششی و استاندارد پوششی سازمان را رعایت نکردیم و معیارهای چالشی شبکه و خط قرمزهایی داشتیم که با حمایت مدیر محترم شبکه سه، آقای فروغی سانسور نداشتیم اما به علت کمبود زمان، حذف داشتیم که البته در مورد حذف حرف‌های اصلی مردم مقاومت داشتیم.
وی ضمن امیدواری به اسقبال مردم از برنامه و در پی آن تغییر رویه برنامه‌سازی در صدا و سیما، به دیده شدن برنامه توسط مردم، افراد شاخص کشور اعم از سیاستمداران و هنرمندان نیز اشاره کرد.
تهیه‌کننده برنامه بدون توقف به فراخوان عمومی برای انتخاب میهمان‌ها هم اشاره و تصریح کرد: هدف ما از مطرح کردن مسئله عفاف و حجاب، اقناع نیست. بلکه بررسی مباحثی است که بین مردم در این مورد گفته می‌شود و صدا وسیما به آن نمی‌پردازد. ما در فضای مجازی و برنامه فراخوان می‌دهیم که افراد رزومه خود را بفرستند، مصاحبه شوند و افرادی که شبهه دارند، به برنامه دعوت شوند.
نجارزاده در پایان سخنان خود از دو اتفاق جدید در فصل جدید برنامه خود خبر داد و گفت: تمرکز بر اندیشه جوانان، شبهات اندیشه‌ای و شبهات عملکردی نظام است؛ برای دوره بعد به دنبال شخصیت‌هایی چون حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای برای شبهات قوه قضائیه، محسن رضایی برای شبهات سپاه و مجمع تشخیص مصلحت نظام، پزشکیان در مورد مجلس و نیز به شبهات وقایع تاریخی انقلاب مثل فتنه 88 خواهیم پرداخت. ما شبهات زیادی داریم که در جامعه بزرگ شده است و باید راجع به آن‌ها صحبت کنیم. سری جدید برنامه از هفته آینده، به علت استقبال زیاد مردم، شنبه تا چهارشنبه ساعت 19:30 البته با مدت زمان کمتر پخش خواهد شد.

در پایان خبرنگاران رسانه‌های صدای اصلاحات، روزنامه جوان، دانشجو، ایکنا، باشگاه خبرنگاران، فرهیختگان، کیهان، دفاع مقدس، رجا و شبستان ضمن پرسش و پاسخ از عوامل این برنامه تلویزیونی، پیشنهادات و انتقادات خود را ارائه کردند.

پریا سبزمحمدی

انتهای پیام

captcha