مشکلات جامعه با احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر حل می‌‌شود
کد خبر: 3750106
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

مشکلات جامعه با احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر حل می‌‌شود

گروه معارف ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: مشکلات جامعه با احیای امر به معروف و نهی از منکر حل می‌شود.

احیای امر به معروف و نهی از منکر مشکلات جامعه را حل می‌کند.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز در دیدار جمعی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر نیروی انتظامی استان یزد اظهار کرد: امام حسین(ع) بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر هستند که تمام زندگی و هستی خود را برای احیای این دو فریضه بسیار مهم فدا کرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه هیچ مکتب و دینی چنین فریضه‌هایی را ندارد، افزود: همه مکاتب همیشه تبلیغات را دارند ولی این تبلیغات برای معرفی و بقای خودشان انجام می‌شود همانگونه که تاجران به تبلیغ کالای خود می‌پردازند آنها هم این کار را انجام می‌دهند.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه نگاه اسلام به انسان‌هاست و به آنها نگاه نجاتی و به تکامل رساندن دارد، ادامه داد: همین نگاه سبب شده که در دین اسلام دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر برای تعالی و نجات انسان آورده شود.
امام جمعه یزد با بیان اینکه باید همه افراد جامعه هدف از خلقت را به خوبی درک کنند گفت: خداوند در پاسخ به این مطلب که چه هدفی از خلقت وجود دارد در سوره ذاریات می‌فرماید که من همه شما را خلق نکردم مگر برای اینکه بنده خدا باشید، این پاسخ نشان می‌دهد که انسان باید در طول زندگی خود تلاش کند که به قرب الهی دست پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه خداوند برای رسیدن انسان به این کمال و هدف تمام خصوصیات و ویژگی‌های لازم را در بدن انسان قرار داده تصریح کرد: علاوه بر این خداوند نقشه راه و دستورات لازم را به وسیله قرآن و معصومان(ع) برای ما گذاشته تا این مسیر را طی کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که خداوند متعال برای رسیدن انسان به این کمال قرار داده این است که انسان به تنهایی نمی‌تواند پله‌های پیشرفت و رسیدن به قرب الهی را طی کند بلکه لازم است دست دیگران را هم بگیرد و آن‌ها را در این مسیر قرار دهد.
ناصری یزدی با تاکید بر اینکه بر اساس ارزش‌های دین اسلام، انسان نمی‌تواند نسبت به دیگر همنوعان خود بی‌تفاوت باشد، گفت: ما حق نداریم نسبت به اینکه شخصی در حال گناه و ظلم به خود و دیگران است بی‌تفاوت باشیم و حتما لازم است آنها را به سوی خوبی‌ها دعوت کنیم و از بدی‌ها باز بداریم.

انتهای پیام

captcha