نشست توجیهی موکب‌داران اربعین برگزار شد
کد خبر: 3750108
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

نشست توجیهی موکب‌داران اربعین برگزار شد

گروه اجتماعی ـ نشست توجیهی موکب‌داران اربعین با حضور رئیس ستاد بازساری عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نشست توجیهی موکب‌داران اربعین برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدفرج‌الله نظرپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد امروز، سوم مهرماه در نشست توجیهی موکب‌داران اربعین، اظهار کرد: در مراسم اربعین امسال، مسئولان پذیرایی به‌ویژه آشپزها باید با انجام آزمایشات لازم کارت سلامت دریافت کنند.
وی افزود: طبق تفاهم میان مسئولان ایرانی و عراقی در اربعین امسال ارسال چهار قلم کالای اساسی شامل گوشت قرمز و مرغ، برنج و روغن به کشورعراق ممنوع و این کالاها در کشور عراق تامین شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تاکنون 24 موکب ثبت‌نام کردند که 14 موکب شناسنامه‌دار شده، ضمن اینکه 9 مورد از این موکب‌ها در عراق،2 مورد در مرز شلمچه و بقیه در شهرستان‌های استان برپا خواهند شد.
همچنین، عزیز فیلی، معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز اربعین را کنگره بزرگ مسلمانان دانست و عنوان کرد: این همایش عظیم هرساله باشکوه‌تر برگزار می‌شود و سه سال است که این پیاده‌روی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور پررنگ‌تر مردم در حال برگزاری است.
وی افزود: امکانات و زیر ساخت‌ها برای موکب‌های مستقر به ویژه در مرز شلمچه در حال فراهم شدن است.
معاون امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اربعین با مشارکت مردم برگزار می‌شود، افزود: موکب‌داران و زائران در خاک عراق تابع قوانین این کشور هستند.
بنابراین گزارش، همچنین، سیدمحمدکاظم نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امسال مشکلات و نقاط ضعف سال‌های قبل به‌خصوص در نجف و کربلا کاهش و به حداقل برسد.
وی تصریح کرد: آمادگی لازم برای پوشش امنیتی و انتظامی در استان وجود دارد تا مدیریت بهتری نسبت به سال‌های قبل انجام شود.
انتهای پیام

captcha