پیروی از منویات رهبری و جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی؛ راه برون‌رفت از بحران‌ها
کد خبر: 3750140
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

پیروی از منویات رهبری و جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی؛ راه برون‌رفت از بحران‌ها

گروه سیاسی - فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ما می‌توانیم از بحران پیش‌رو خارج شویم و لازمه آن پیروی از منویات رهبری و جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است.

پیروی از منویات رهبری و جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی؛ راه برون‌رفت از بحران‌ها

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، صبح امرز 3 مهر‌ماه در یادواره شهدا که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع تعدادی از طلاب و روحانیون حاضر در حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم خوانساری اراک برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ معلم انسان‌ها است و باید از آن عبرت گرفت و در مواقع تجربه بیاموزیم و برای ادامه مسیر استفاده کرد.
وی ادامه داد: اولین اصل این تحولات قانون‌مند است و تصادفی نیست و تابع علت و معلول بوده است. دوم قوانین حاکم بر تاریخ آن یکسان است. یعنی روی اصول فرازمانی و فرامکانی است و مستندات آن قرآن و در تمام قرآن به آن اشاره شده است. سوم، تاریخ آینه تمام‌عیار برای عبرت‌آموزی و شناخت عوامل شکست و پیروزی است و چهارم نقش انسان در تحولات تاریخی است.
سردار کریمی بیان کرد: شرط قبول عمل صالح اخلاص در نیت است، تاریخ جنگ ما نیز از این عوامل مستثنی نیست. برای عمل صالح خودمان تقوا در عمل و اخلاص را نیاز داریم و دو چیز دیگر برای استمرار آن از قبیل قرآن و اهل بیت (ع) مورد نیاز است، چیزی که در دفاع مقدس تجربه شد.

چرایی دفاع مقدس
وی در ارتباط با چرایی دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس برای این مقدس بود که مبنای دین داشت و توسط فقیه جامع‌الشرایط هدایت و رهبری می‌شد و بر اساس مبانی دینی ورود پیدا کرد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: آنچه که به مردم ما امید داد و آن‌ها را مقتدر کرد دفاع از دین بود. اگر مردم ما مصائب جنگ را تحمل کردند به همین دلیل بود.
سردار کریمی گفت: دفاع مقدس از مبانی دینی در قالب موضوعات مختلف برخوردار بود، دفاع مقدس، جنگ و جبهه‌‌های ما مدرسه بود به طوری که کلاس‌های اخلاق، معارف توسط علمای دین، نماز شب و توسل‌هایش برقرار بود. در کنار آن علوم پزشکی، تجهیزات نظامی، بحث‌های مهندسی درآن برهه رشد‌و‌نمو پیدا کرد.
وی بیان کرد: مردم ولایت را به آسانی بدست نمی‌آورند، مردم ما بله را گفتند و سختی‌های زیادی را متحمل شدند، پیشینه دینی و اعتقادی دارند. جرم ملت ما این بود که از یک حکومت طاغوتی فرار کرد و به حکومت اسلامی و انقلاب پیوست. این در حالی بود که دنیا گرفتار دولت شرق و غرب بود و مردم ما خواهان دست‌یابی به استقلال بودند.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطر‌نشان کرد: انقلاب اسلامی تنها برای ایران نیست، امام (ره) که برای نجات دنیا و بشریت قیام کرد درجوامع آن زمان نظام سیاست‌مداری و سرمایه‌گذاری حاکم بود و امام با ورود خود مدل جدیدی را ابداع کردند.

دست کشیدن از اسلام دلیل اصلی حمله دشمن
سردار کریمی تصریح کرد: در حال حاضر دلیل دشمنی دشمن مسائل هسته‌ای و... نیست، در هر موضوعی کوتاه بیاییم قانع نمی‌شود مگر اینکه دست از اسلام و اعتقادات و ... برداریم و دعوای اصلی ما با دشمن در این مسائل است و مابقی فرع است و این دلیل حمله دشمن به ما تلقی می‌شود.

تلاش خیلی از افراد برای وارونه جلوه دادن دستاوردهای دفاع مقدس
وی اظهار کرد: این روزها خیلی از افراد تلاش می‌کنند دستاوردهای دفاع مقدس را وارونه جلوه دهند و در کارهای سیاسی و دستاوردهای سیاسی متاسفانه از دفاع مقدس هزینه می‌کنند و از جنگ نام می‌برند و امت را گمراه می‌کنند.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: ما به دنبال جنگ نبوده و نیستیم بلکه به دنبال دفاع هستیم. 36 کشور در کنار هم جنگ علیه ما را آغاز کردند و جنگ در 31 شهریور سال 59 آغازشد و در 29 مرداد 67 با اعلام آتش‌بس به پایان رسید.
سردار کریمی با اشاره به مقایسه اتفاقات کشور در زمان قاجار تا زمان پهلوی بیان کرد: در زمان قاجر شاهد عهدنامه‌های گلستان، ترکمنچای و .. و در زمان پهلوی نیز چند اتفاق افتاد که از جمله آن‌ها بحث بحرین، امارات، عمان و... می‌باشد. در تمام این دوران‌ها اگر قسمتی از کشور جدا می‌شد در واقع بحث خاک نبود بلکه هزینه‌های فرهنگی دشوار‌تر بود.
وی گفت: در پایان حکومت پهلوی دین‌دا‌ربودن دشوار بود، امروز در اغتشاش‌هایی که بوجود آمده از رضاخان و دوران پهلوی برای جوانان ما سخن می‌گویند، باید در این‌باره فکر کنیم و واقعیت‌ها را مرور کنیم که چه خبر است.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس جمع‌گرایی، همگرایی، وحدت و انسجام بین ملت و دولت شکل می‌گرفت و روحیه ایثارگری، گذشت، فداکاری و .. در بین مردم بوجود آمد. فرد‌گرایی کنار رفت. چرا جوانان آن زمان به تمام لذت‌های دنیا پشت‌پا زدند و روششان این‌گونه بود؟ روشی که اکنون کمرنگ شده است.

بخش مهم مشکلات داخلی است
سردار کریمی افزود: اگر دستاوردهای دفاع مقدس در مدیریت‌ها بکار گرفته می‌شد اکنون با مشکلات مواجه نبودیم و بخش مهم مشکلات داخلی است و دشمن در این مقطع هر مطالبه‌ای از مردم را وارونه جلوه بدهد، کار کرده است و برای اینکه بتواند در بین ما تنش ایجاد می‌کند و به اغتشاش و مطالبه‌گری تبدیل می‌شود.
وی بیان کرد: دشمن با ایجاد دوقطبی‌سازی در مقابل رهبری، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نفوذ و تحریم و... در جامعه اهداف خود را پیاده می‌کند.

تحریم‌ها هوشمندانه‌تر شده است/ شناسایی نقاط ضعف ما از سوی دشمن
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: شش دوره تحریم را پشت‌سر نهادیم و تفاوت این دوره نسبت به سایر دوره‌ها این است که تحریم‌ها هوشمندانه‌تر شده است و دشمن با شناسایی نقاط ضعف در کشور اقدام می‌کند.
سردار کریمی گفت: در دوره دفاع مقدس سمت و سوی اقدامات سمت و سوی خوبی نبوده است چه در مردم و دولت مردمی و همه دنبال خواستن هستند و آن روحیه همگرایی و جمعی تبدیل به روحیه انفرادی و فردی شده است. خیلی از مشکلات را نباید از ناحیه دشمن دانست اگر چه حضور دشمن به جد وجود دارد اما، در ضعف‌های بوجود آمده در بین ما بخشی از فرهنگ دفاع مقدس را در مدیریت‌ها نهادینه نکردیم.
آیا جنگ تمام شده است؟
وی اظهار کرد: جنگ تمام نشده است و با سه دسته تهدید از ابتدای انقلاب تاکنون مواجه بودیم که هرکدام در مقطع خود با مشکلاتی همراه بوده است. در حال حاضر با اقداماتی توسط دشمن از جمله بیو تروریسم، تغذیه، در بحث‌های اقتصادی و ... روبرو هستیم. اگر در طی این 10 سال گوش به فرمان رهبری رهبر معظم انقلاب بودیم و موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی می‌گرفتیم و در همه جا بجای حرف زدن کار انجام می‌دادیم این مشکلاتی که در جامعه حاکم است را نداشتیم.

وحدت و برخورداری از روحیه فداکاری و گذشت
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود در دفاع مقدس تجارب خوبی داشتیم و باید آن‌ها را در این برهه از زمان عملیاتی کنیم. در دفاع مقدس اقدامات خوب دولت در ارتباط با نیاز معیشتی، مردم را راضی می‌نمود برای اینکه از این بحران در وضع موجود گذر کنیم شرط آن وحدت و برخورداری از روحیه فدا کاری و گذشت است.

پیروی از منویات رهبری و جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی راهکار برون‌رفت از بحران پیش‌رو‌ست
سردار کریمی بیان کرد: ما می‌توانیم از بحران پیش‌رو خارج شویم و لازمه آن پیروی از منویات رهبری و جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است.
وی تاکید کرد: مطالبه به حق نباید فراموش شود البته نباید منجر به اغتشاش شود و باید از راه درست و منطقی این مطالبه‌گری صورت پذیرد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: تمام فشارهای پیش‌رو از جانب دشمن برای این است که از موضع خود کوتاه بیاییم و صحنه را برای دشمن واگذار کنیم و این مساله هیچ‌گاه اتفاق نخواهد افتاد.
سردار کریمی خطاب به طلبه‌های جوان گفت: تاریخ دفاع مقدس، دستاوردها و معارف آن را مرور کنید زیرا تنها یک واقعه نبوده که اتفاق افتد و تمام شود. رمز پیروزی ما در آینده و گذر از چالش‌های آن در دفاع مقدس نهفته است و اگر خوب بکار گرفته شود پیروزی از آن ماست و اگر تنبلی کنیم مسیر تغییر می‌کند و تاریخ تکرار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha