خدمت‌رسانی به مردم؛ اولویت انقلاب در مناطق کردنشین
کد خبر: 3750142
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
فرماندار مهاباد در دوران دفاع مقدس بیان کرد:

خدمت‌رسانی به مردم؛ اولویت انقلاب در مناطق کردنشین

گروه اجتماعی ــ مناطق کردنشین ما در دوران اوایل انقلاب و دفاع مقدس به دلیل تفاوت شرایط و پیچیدگی اوضاع در آن با مظلومیت بسیار شهدا و ایثارگران و جانبازان روبه رو است و مردم شناخت چندانی نسبت به اوج مظلومیت این مناطق ندارند لذا نیاز است این فضا برای مردم تشریح شود تا گامی برای نشان دادن این مظلومیت‌ها و فداکاری‌ها برداشته شود.

 بررسی نقش قزوین در امنیت و پایداری غرب و شمالغرب کشور

به گزارش ایکنا از قزوین، میزگرد بررسی نقش رزمندگان اسلام در امنیت و پایداری غرب و شمالغرب کشور در دوران دفاع مقدس ظهر امروز، 3 مهرماه با حضور رزمندگان و فرماندهان قزوینی حاضر در این مناطق برگزار شد.
مرتضی روزبه استاندار پیشین قزوین که در زمان دفاع مقدس فرماندار شهر مهاباد و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در این شهر را برعهده داشت، اظهار کرد: مناطق کردنشین کشورمان شامل استانهای کردستان، آذربایجان غربی و کرمالنشاه دارای شرایط و حساسیت‌های منحصر به فردی است.
وی افزود: در سال 1360 در این مناطق با توجه به اهمیت موضوع تصمیم گرفته شد شهرهای مرکزی با عنوان پشتیبان هر کدام از این شهرها انتخاب شود از این رو قزوین نیز پشتیبان شهر مهاباد شد و در هشتم بهمن ماه همان سال شورای فرماندهی به این شهر اعزام شد.
روزبه تصریح کرد: از همان ابتدای حضور ما در این منطقه شاهد صحنه‌های نوظهوری بودیم که نشان از شرایط خاص مناطق کردنشین داشت به گونه‌ای که نیروهای مسلح برای تأمین امنیت در داخل شهرها و جاده‌ها حضور مستمر داشتند.
وی ادامه داد: ضدنقلاب حاضر در این مناطق اعم از کومله و دموکرات که خواهان خودمختار شدن کردستان بودند برای رسیدن به اهداف خود اقدام به جنایات وحشتناکی کردند و برای انها تفاوتی بین نیروهای مردمی عادی و نظامی نبود با این حال نیروهای اردتمند به انقلاب اسلامی خدمت رسانی به مردم و تأمین نیازهای آنها را در کنار تأمین امنیت آن مورد توجه جدی قرار داده بودند.
فرماندار مهاباد در دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه حفظ و حراست از مرزها در کنار تأمین امنیت شهرها و روستاها رسالتی بود که جمهوری اسلامی بر آن تأکید دارد، گفت: تلاش حاکمیت بر این بود که لحظه‌ای وقفه در مسیر خدمت رسانی عادلانه به مردم این مناطق تحمیل نشود.
وی افزود: نیروهای ضدانقلاب همواره تلاش می‌کردند نظام جمهوری اسلامی را متهم به فاصله مذهبی و قومیتی با مردم کردنشین کنند و القاعات خود را در منطقه و در بین مردم بگسترانند اما مردم عامه کردنشین به مرور با مشاهده مشی نظام جمهوری اسلامی و خدمت صادقانه آنها به مردم از آنها فاصله گرفته و خود را همپای نیروهای انقلاب برای ایجاد امنیت بسیج کرد.
روزبه خاطرنشان کرد: مناطق کردنشین ما در دوران اوایل انقلاب و دفاع مقدس به دلیل تفاوت شرایط و پیچیدگی اوضاع در آن با مظلومیت بسیار شهدا و ایثارگران و جانبازان روبه رو است و مردم شناخت چندانی نسبت به اوج مظلومیت این مناطق ندارند لذا نیاز است این فضا برای مردم تشریح شود تا گامی برای نشان دادن این مظلومیت‌ها و فداکاری‌ها برداشته شود.

انتهای پیام

captcha