کالج فارسی بوسنیایی؛ مجری برنامه‌های دینی در سارایوو
کد خبر: 3750149
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
ایکنا گزارش می‌دهد/

کالج فارسی بوسنیایی؛ مجری برنامه‌های دینی در سارایوو

گروه بین‌الملل ـ کالج فارسی بوسنیایی از مراکز آموزشی در سارایوو، پایتخت بوسنی وهرزگوین، است که در آن برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و دینی متنوعی اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از بوسنی؛ مجتمع کالج فارسی بوسنیایی شهریورماه 1378 در سارایوو فعالیت خود را آغاز کرد و پذیرای دانش‌آموزان مسلمان زیادی در مقطع دبیرستان شد.

فارغ‌التحصیلان این کالج بیشتر در دانشگاه‌های معتبر منطقه و خارج از بوسنی ادامه تحصیل داده و تعدادی نیز از قشر موفق و مؤثر جامعه بوسنی هستند.

این کالج که تاکنون 16 دوره برگزار و چهارصد فارغ‌التحصیل داشته است، در مقطع دبیرستان دانش‌آموز می‌پذیرد و در رشته‌های علوم انسانی، ریاضی و علوم تجربی دانش‌آموز دارد.

کالج فارسی بوسنیایی علاوه بر برنامه‌های آموزشی، در ایام و مناسبت‌های مختلف مذهبی برنامه‌های متنوعی برای علاقه‌مندان اجرا می‌کند و در ماه محرم امسال پذیرای عزاداران حسینی بود.

برنامه‌های محرم
در مراسم محرم برنامه‌هایی همچون سخنرانی، مسابقه کتابخوانی و تهیه روزنامه‌ دیواری اجرا شد و حجت‌الاسلام جعفر زارعان، مؤسس و استاد کالج بوسنیایی، در آن اهداف و نتایج قیام امام حسین(ع) را تبیین کرد.

همچنین کالج فارسی بوسنیایی به مناسبت محرم فیلم سینمایی «کاروان سربلندی» را در سالن سینمای شهر سارایوو اکران کرد. این فیلم عربی با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در سارایوو دوبله و صداگذاری شده است.

«کاروان سربلندی» روایت حوادث پس از عاشورا برای اسیران خاندان اهل بیت(ع) است. این فیلم را مؤسسه دولتی «ساخت و توزیع فیلم‌های سینمایی بیروت» ساخته و برای ساخت آن از مؤسسات و علمای کشورهای اسلامی لبنان، سوریه، مصر و ایران مجوز گرفته است.

مجتمع گلستان(در مقطع راهنمایی) و مهد کودک و پیش‌دبستانی بهار نیز از دیگر مراکز آموزشی مسلمانان در سارایوو است و این دو مرکز و کالج فارسی بوسنیایی اخیرا‌ً به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید مراسم ویژه‌ای در بوسنی برگزار کردند که عکس‌های آن را در زیر می‌بینید:

مراسم آغاز سال تحصیلی کالج فارسی بوسنیایی، مهدکودک و پیش‌دبستانی بهار و مجتمع گلستان در سارایوو

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha