حضور بیش از ۷۰ هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3750153
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

حضور بیش از ۷۰ هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان‌غربی از بهره‌مندی بیش از ۷۰ هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان از برنامه‌های اوقات فراغت خبر داد و گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کانون، برنامه‌های اوقات فراغت را در استان اجرا کردند.

بهره‌مندی بیش از ۷۰هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: طی اوقات فراغت سال جاری با توجه به اینکه اعتبارات کشوری برحسب اقتصاد کشور ضعیف بود و حمایت چندانی صورت نگرفت، ولی در بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کانون استان برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی صورت گرفت.

وی بابیان اینکه بیش از ۷۰ هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در برنامه‌ها شرکت کردند، ادامه داد: از این میزان، حدوداً ۶۰ درصد در بخش بانوان و ۴۰ درصد در بخش مردان بودند و اکثر اعضای کانون‌های مساجد استان را نیز بانوان به‌خود اختصاص داده‌اند.

‌بیگی با اشاره به اینکه برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد استان با محوریت روحانی مسجد برگزار گردید، تصریح کرد: برنامه‌های اوقات فراغت گاه با کمک سایر ارگانها نیز همچون اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه نیز انجام گرفت.

وی بابیان اینکه کارهای هنری و فرهنگی، اردویی و برنامه‌های مناسبتی در اوقات فراغت صورت گرفت، خاطرنشان کرد: اصل اهداف برنامه‌های تابستانی در داخل مساجد بود و علی رغم مشکلات اقتصادی، مسئولین کانون‌ها برنامه‌ها را به‌خوبی اجرا کردند که مورد استقبال فراوان اعضای کانون‌ها نیز قرار گرفت.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی یادآور شد: برنامه‌های مناسبتی در دهه کرامت، دهه ولایت و امامت و ایام دهه محرم نیز در کنار برنامه‌های اوقات فراغت در کانون‌ها برگزار گردید و از مناسبت‌های ملی و مذهبی به هیچ‌وجه چشم‌پوشی نشد.

وی با اشاره به برگزاری همایش مدیران کانون‌ها در شهرستانها نیز گفت: در ۱۴ شهرستان نیز همایش‌ مدیران کانون‌ها با رویکرد مسائل دینی و انقلابی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد که در این راستا نیز این برنامه‌ها با حمایت سپاه، دفاتر ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شد و ۳ شهرستان پلدشت، سردشت و تکاب نیز در این راستا باقی مانده‌اند که در آنها نیز همایش مدیران کانون‌ها برگزار خواهد شد.

‌بیگی در رابطه با رده سنی اعضای کانون‌ها نیز افزود: ۳۰ درصد اعضا بین ۱۲ تا ۱۹ سال بوده و ۷۰ درصد اعضا نیز در رده سنی ۱۹ تا ۳۲ سال هستند که در این میزان نیز استقبال در بخش بانوان بسیار بیشتر است.

وی در رابطه با افزایش تعداد کانون‌های مساجد استان در سال جاری خاطرنشان کرد: ظرفیت این را داریم که کانون‌ها را تا دو برابر افزایش دهیم و تقاضا بسیار زیاد بوده، ولی مشروط به این است که اعتبارات کشوری و اعتبارات سهیمه بندی برای استان تعلق گیرد.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی تاکید کرد: برنامه‌‌های هنری استقبال بیشتری از سوی اعضا داشته و اگر برنامه‌های قرآنی در قالب هنر اجرا شود، استقبال دوچندان نیز خواهد شد و بهتر است که برنامه‌های دینی، آموزه‌های قرآنی، مسائل اخلاقی، مسائل مربوط به حوزه عفاف و حجاب و معارف دینی با هنر درهم آمیخته‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ورزشی نیز مورد استقبال فراوان اعضای کانون‌ها است، یادآور شد: در این راستا نیز دو جام رمضان برگزار شد که یکی جام رمضان در ارومیه و دیگری در شهرستان نقده بود که میان مدیران کانون‌ها برگزار شد.

انتهای پیام 

captcha