مظلومترین مادر شهید کشور کیست؟
کد خبر: 3750168
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

مظلومترین مادر شهید کشور کیست؟

گروه فرهنگی - در میزگرد بررسی نقش رزمندگان اسلام در امنیت و پایداری غرب و شمالغرب کشور در دوران دفاع مقدس مظلوترین مادر شهید کشور معرفی شد.

مظلومترین مادر شهید کشور کیست؟

به گزارش ایکنا از قزوین، میزگرد بررسی نقش رزمندگان اسلام در امنیت و پایداری غرب و شمالغرب کشور در دوران دفاع مقدس ظهر امروز، سوم مهر با حضور رزمندگان و فرماندهان قزوینی حاضر در این مناطق برگزار شد.
عبدالله آذربایجانی، مسئول واحد مخابرات شمال و شمالغرب کشور در دوران دفاع مقدس نیز با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توطئه‌های بسیار از سوی دشمنان برای تجزیه و ایجاد آشوب در مناطق مختلف کشور بودیم گفت: در قائله کردستان چریک های خلق مشلمان، کومله، دموکرات و نیروهای ضدانقلاب به دنبال خودمختاری مناطق کردنشین بودند.
وی افزود: اما با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر آزادسازی پاوه و حل مشکلات مناطق کردنشین سیل نیروهای داوطلب مردمی و نظامی به این مناطق اعزام و از استان قزوین نیز نیروهای بسیاری در این مناطق حاضر شدند.
آذربایجانی با اشاره به شهدای شاخص قزوینی در مناطق شمال و شمالغرب کشور اعلام کرد: شهدایی چون شهدیان عابدینی، حسن شالی، حاجی سیدجوادی، قنبری، کلهر، حاجی حسنی و دیگر شهدا زحمات بسیاری را برای ایجاد امنیت و خدمت رسانی به مردم مظلوم کردنشین داشته اند که توسط ضد انقلاب حاضر در این مناطق ناجونمردانه به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به سرگذشت شهید یوسف داورپناه که مادرش مظلومترین مادر شهید کشور به شمار می‌رود، گفت: در 5 شهریور1362 حزب منحله دموکرات با هجوم به منزل شهید وی را به اسارت گرفتند و پس از شکنجه فراوان او را به شهادت رساندند و پیکر مطهر این شهید بزرگوار را مثله کرده به مادرش برگرداندند.

این مسئول ادامه داد: تاریخ مناطق کردنشین سرشار از سرگذشت مظلومیت شهدا و فجایع و رفتار ددمنشانه و ضداخلاقی نیروهای ضد انقلاب است.
مسئول واحد مخابرات شمال و شمالغرب کشور در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امنیت در این مناطق به آسانی به دست نیانده است و برای آن رشادتها و خونهای بسیاری داده شده است لذا باید با بازخوانی تاریخ آن نسل جوان را نسبت به آنچه که در این سرزمین گذشت آگاه کرد.
انتهای پیام

captcha