تاریخ پرافتخار شمال و غرب کشور برای نسل جوان بازگو شود
کد خبر: 3750171
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

تاریخ پرافتخار شمال و غرب کشور برای نسل جوان بازگو شود

گروه اجتماعی ــ مسئول عملیات تیپ ۱۱۰ شهید بروجردی گفت: برای به‌دست آوردن امنیت در این مناطق شهدای بسیاری جان خود را نثار کردند و ایثار‌ها و از خودگذشتگی‌های بسیاری در تاریخ این مناطق به ثبت رسیده است که باید برای نسل جوان به درستی بازگو و تبیین شود.

تاریخ از خودگذشتگی های مناطق شمال و غرب کشور بای نسل جوان بازگو شود

به گزارش ایکنا از قزوین، میزگرد بررسی نقش رزمندگان اسلام در امنیت و پایداری غرب و شمالغرب کشور در دوران دفاع مقدس ظهر امروز، سوم مهرماه با حضور رزمندگان و فرماندهان قزوینی حاضر در این مناطق برگزار شد.
محمود شاعری، مسئول عملیات تیپ 110 شهید بروجردی در این میزگرد با بیان اینکه آنچه در مناطق شمال و شمال غرب کشور گذشت با اتفاقات دوران جنگ در جنوب کشور بسیار تفاوت دارد، اظهار کرد: در مناطق کردنشین نیروهای ضد انقلاب با تمام توان و امکانات و ساز و برگ نظامی در مقابل رزمندگانی که با حداقل امکانات، سازماندهی شده و آموزش را دیده بودند به مقابله پرداختند اما در این جنگ نابرابر فرزندان این آب و خاک با همت و غیرت و توکل به حضرت حق توانستند بر آنها پیروز شوند.
وی ادامه داد: طبق آمار ارائه شده در سال 60 در مقابل تیپ 1400 نفره نیروهای ضدانقلاب که در مهاباد حاضر بودند کل نیروهای سپاه و عقبه تدارکاتی انها نهایت 500 نفر بود اما با وجود اقلیت جمعیت نیروهای انقلابی در مقابل نیروهای دشمن و حاکم بودن نیروهای کومله و دموکرات بر 40 درصد شهر، ایمان راسخ و اعتقادات رزمندگان جمهوری اسلامی توانستند با استفاده بهینه ابراز موجود و تجربیات حداکثر بهره را ببرند و تلفات سختی را از دشمن بگیرند به گونه ای که در پایان سال 61 اکثریت این شهر به طور تقریبی پاکسازی شد.
شاعری با اشاره به تبلیغات شدید دشمن و ضدانقلاب در مناطق کردنشین برای جدایی مردم آن از انقلاب اسلامی عنوان کرد: عملکرد نیروهای انقلابی منجر شد به مرور مردم همراه انقلاب شوند و القاعات دشمنان را خنثی کنند، بی شک انقلاب اسلامی با رویکرد خدمت رسانی خود توانست چنین توفیقی را به دست آورد.
مسئول عملیات تیپ 110 شهید بروجردی یادآور شد: برای بدست آوردن امنیت در این مناطق شهدای بسیاری جان خود را نثار کردند و ایثارها و از خودگذشتگی‌های بسیاری در تاریخ این مناطق به ثبت رسیده است که باید برای نسل جوان به درستی بازگو و تبیین شود.
انتهای پیام

captcha