دفاع مقدس را یک عرصه فرهنگی ببینیم
کد خبر: 3750172
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

دفاع مقدس را یک عرصه فرهنگی ببینیم

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه جنگ ها از زاویه تفنگ به کشتار، خرابی و مجروحیت خلاصه می شود، عنوان کرد: باید دفاع مقدس را یک عرصه فرهنگی ببینیم و فرهنگ و معارف دفاع مقدس اولویت ما باشد.

دفاع مقدس را یک عرصه فرهنگی ببینیم

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان امروز، 3 مهر در همایش «همسفران افلاکی سرزمین گیل» که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه هیچکسی نمی تواند در هیچ عرصه ای نقش بی بدیل بانوان را نادیده بگیرد، اظهار کرد: هیچ موفقیتی در همه عرصه های سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی ما حاصل نشد؛ مگر اینکه بانوی ایرانی مقتدرانه و با تدبیر پشت آن ایستاد.

وی عرصه دفاع مقدس را تجلی نقش آفرینی بانوان دانست و افزود: باید این حماسه آفرینی ها و ایثارگری ها به خوبی به تصویر کشیده شود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه جنگ ها از زاویه تفنگ به کشتار، خرابی و مجروحیت خلاصه می شود، عنوان کرد: باید دفاع مقدس را یک عرصه فرهنگی ببینیم و فرهنگ و معارف دفاع مقدس اولویت ما باشد. البته دفاع به تاکتیک های نظامی و آکادمیک نیاز دارد، اما بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، باید از گنجینه دفاع مقدس در حوزه های فرهنگی و نرم بهره برداری داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با اشاره به تحول آفرینی مادران، همسران، زنان و دختران ایرانی در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: اگر واقعیت های دفاع مقدس را نگوییم، این فرهنگ غنی محو خواهد شد. حضور مقتدرانه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اعم از ارتشی و سپاهی و بسیجی به واسطه یک مربی و یک مشوق خود بود که در پشت جبهه قرار داشت.

بایرامی گذشتن از جان را کار ساده ای ندانست و متذکر شد: ما باید اقیانوس بی‌کران صبر و استقامت و تلاش های بانوان را با نگاه دفاع مقدسی به تصویر بکشیم. انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مانایی و پویایی به برجسته سازی الگوهای دفاع مقدس نیاز دارد.

انتهای پیام

captcha