صبر و انفاق؛ راهبردی مطمئن در اوضاع اقتصادی کشور
کد خبر: 3750207
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

صبر و انفاق؛ راهبردی مطمئن در اوضاع اقتصادی کشور

گروه اجتماعی ـ مسئول ناحیه بسیج دانشجویی مازندران گفت: مقام معظم رهبری در قبل از محرم بر دو اصل مهم یکی صبر و دیگری انفاق تاکید کردند و روحانیان می‌بایست این دو نکته راهبردی را با توجه به شرایط کشور در منابر خود برای مردم تبیین کنند.

صبر و انفاق؛ راهبردی مطمئن در اوضاع اقتصادی کشور
به گزارش ایکنا از مازندران، سید امیر ساداتی کرمی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی مازندران عصر دیروز سوم مهرماه در نشست علمی و فرهنگی که در حوزه نرجسیه ساری برگزار شد، گفت: عاشورا در اثر سه عامل به وقوع پیوست و در یک بحث تطبیقی با انقلاب اسلامی ایران سه عامل؛ فاسد بودن حکومت، فاسد شدن جامعه و منفعت طلبی خواص وجه مشترک این دو واقعه است.
وی با بیان اینکه همانطور که فساد دربار یزید بر همه نمایان شده بود در دوران انقلاب فساد دربار شاه، ساواک و طیفی از جامعه در بسیاری از کتاب‌ها به زبان خود درباریان بیان شد.
ساداتی کرمی تصریح کرد: نامه‌های ارسالی مردم به امام حسین(ع) دو دسته است برخی همچون حبیب بن مظاهری در نامه امام حسین را رهبر خطاب کرده و تا پای جان در عاشورا بودند ولی دسته دوم امام حسین را به عنوان میهمان دعوت کرده بودند و وقتی با حسین بودنشان منافع‌شان تامین نمی‌شد امام حسین را تنها گذاشتند.
وی ادامه داد: امروز نیروهای حزب‌الهی باید نقش خودشان را در دانشگاه و جامعه ایفا کنند و اجازه ندهند جریانی که ناکارآمدی نظام را القاء می‌کند بیشتر از جریانی باشد که درباره کارآمدی نظام سخن می‌گوید.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی مازندران با بیان اینکه امام علی(ع) پنج طیف صحابه داشت، اظهار کرد: مالک‌اشترها، عمارها، سلمان‌ها، اباذرها و میثم تمارها به ترتیب در محورهای نظامی، تبیینی، مدیریتی، مطالبه‌گری و تبلیغی و جریان سازی عمومی در جامعه حضور فعال داشتند.
وی با بیان اینکه ما نیازمند مدیران انقلابی هستیم، افزود: متاسفانه در حال حاضر جریان‌سازی در میان عامه مردم کمتر توجه می‌شود.
سادات کرمی با بیان اینکه راهبرد صبر و انفاق گزینه‌های نجات مردم و سربلندی آن‌ها است، گفت: مقام معظم رهبری در قبل از محرم بر دو اصل مهم یکی صبر و دیگری انفاق تاکید کردند و روحانیان می‌بایست این دو نکته راهبردی را در منابر خود برای مردم تبیین می‌کردند.
انتهای پیام

captcha