زمینه اشتغازایی 18 هزار مددجوی امداد کشور فراهم شد
کد خبر: 3750262
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷

زمینه اشتغازایی 18 هزار مددجوی امداد کشور فراهم شد

گروه اجتماعی- دستیار معاون اشتغال کمیته امداد گفت: کمیته امداداز طریق مراکز کاریابی سراسر کشور در سال ۹۶ برای ۱۸ هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد شغل ایجاد کرده است.

زمینه اشتغازایی 18 هزار مددجوی امداد کشور فراهم شد

به گزارش ایکنا از کردستان، علیرضا رمضانی، دستیار معاون اشتغال کمیته امداد در جلسه با مراکز کاریابی استان کردستان که با حضور مدیران کل کمیته امداد و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه این نهاد در جهت اشتغال و به‌کارگیری مددجویان، بسته‌های تشویقی برای مراکز کاریابی و کارفرمایان در نظر گرفته است، اظهار کرد: در صورت به‌کارگیری مددجویان در کارگاه‌ها و مراکز شغلی معرفی شده از طریق مراکز کاریابی، کمیته امداد به ازای هر مددجو در صورت عقد قرارداد یک‌ساله برابر نصف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار به‌علاوه مبلغ یک‌صد هزار تومان به این مراکز پرداخت می‌کند.
وی افزود: همچنین درصورتی‌که مددجویان معرفی‌شده از سوی مراکز کاریابی به مدت دو سال متوالی مشغول به کار باشند در مراکز استان‌ها ۲۰۰ هزار تومان به‌عنوان پاداش حسن خدمت و در سایر شهرستان‌های استان ۲۰۰ هزار تومان به ازای هرسال شغل پایدار، به این مراکز پرداخت می‌شود.
رمضانی با اشاره به اینکه همچنین این نهاد بسته‌های تشویقی نیز برای کارفرمایان مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته است، عنوان کرد: در صورت عقد قرارداد مددجو، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای مددجویان به مدت دو سال و همچنین بعد از گذشت سه سال شغل پایدار مددجو، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ازای به‌کارگیری هر مددجو تا سقف پنج نفر ۲۰ میلیون تومان در قالب بسته‌های تشویقی به کارفرمایان پرداخت می‌شود.
دستیار معاون اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه در صورت نیاز کارفرمایان به نیروی متخصص، این نهاد آمادگی آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان را دارد، گفت: این کار باهدف حمایت از کارفرمایان و به‌کارگیری و اشتغال مددجویان صورت می‌گیرد .
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه‌های حوزه معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای، اجرای طرح‌های اقتصادی و کاریابی برای مددجویان است، خاطرنشان کرد: از طریق مراکز کاریابی سراسر کشور در سال ۹۶ برای ۱۸ هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد کاریابی و شغل ایجادشده است.
رمضانی یادآور شد: آموزش فنی و شغلی ۲۹۵ هزار مددجو و پرداخت دو هزار و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات منجر به ایجاد ۱۵۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد در سال ۹۶ شد.
انتهای پیام

captcha