تدوین دستورالعمل تلفیق فعالیت‌های پرورشی مدارس با فرهنگ ایثار
کد خبر: 3750266
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
رزاقی خبر داد:

تدوین دستورالعمل تلفیق فعالیت‌های پرورشی مدارس با فرهنگ ایثار

گروه جامعه - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از تدوین دستورالعمل ويژه جهت تلفیق فعالیت های پرورشی با موضوع ترویج فرهنگ ايثار و شهادت و برنامه ریزی برای آموزش خبر داد.

تدوین دستوالعمل تلفیق فعالیت‌های پرورشی مدارس با فرهنگ ایثارمحمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا؛ به تبیین اقدامات این اداره کل در سال تحصیلی جاری پرداخت و گفت: امسال مرحله دوم کیفیت بخشی مدارس شاهد با برگزاری کارگاه اختصاصی مدیران مقاطع تحصيلی مختلف اجرایی می‌شود. 

وی به تدوین دستورالعمل ويژه جهت تلفیق فعالیت‌های پرورشی با موضوع ترویج فرهنگ ايثار و شهادت و برنامه‌ریزی برای آموزش خبر داد و گفت: در این راستا کارگروهی تشکیل شده تا راهکارهای تلفیق متقابل فعالیت‌های پرورشی با موضوع ایثار و شهادت بررسی و به مدارس ابلاغ شود به نحوی که ترویج این مفاهیم جز در قالب فعالیت‌های جذاب فرهنگی و پرورشی نباشد و در تمام فعالیت‌های فرهنگی نیز اثری از ترویج این فرهنگ نمودار باشد.

رزاقی تصریح کرد: در صدد هستیم با فرهنگ‌سازی به دانش‌آموزان بیاموزیم که مفهوم ایثار محدود به حضور در جبهه‌های جنگ با دشمن نیست، بلکه می‌توان در زندگی روزمره و معاشرت‌ها بخش مهمی را به این فرهنگ اختصاص داد و سبک زندگی اسلامی را محقق کرد.

وی با بیان اینکه برنامه فعالیت‌های سال 1397 با محوریت سند تحول و با در نظر گرفتن مصوبات زیرنظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: امسال درصد هستیم مقدمات برنامه استانداردسازی مدارس شاهد، عطف به آخرین اساسنامه طرح شاهد و ایثارگران را در راستای انجام وظایف ستاد مرکزی شاهد دنبال کنیم.

رزاقی بازبینی و اصلاح دستورالعمل‌های (مالی، اجرایی، ثبت نام، طرح پراكنده و... طرح‌های شاهد) را از دیگر اقدامات مد نظر این اداره کل برشمرد و عنوان کرد: درصدد شناسایی و تعیین اسامی خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان فرهنگی جهت دیدار وزیر آموزش و پرورش و معاونین و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش دراستان‌ها هستیم.

وی از اجرای طرح «ایران مهارت» در تمامی واحدهای آموزشی دوره متوسطه اول خبر داد و گفت: طرح ایجاد هنرستان‌هاي کار و دانش ضميمه در مدارس شاهد دوره متوسطه دوم در استان‌ها و مناطق داوطلب پیگیری و ایجاد می‌شود.

رزاقی از دیگر فعالیت‌های این اداره کل را در سال تحصیلی جاری پیگیری حقوق و امتیازات همکاران فرهنگی ایثارگر مصوب در قانون برنامه ششم توسعه در هماهنگی با معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha