عاقبت به خیری فرزندان در سایه‌سار قرآن
کد خبر: 3750267
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

عاقبت به خیری فرزندان در سایه‌سار قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - فاطمه و زهرا محمدی دو خواهری هستند که در سایه حمایت‌های بی‌دریغ مادر و پدر قدم در گلستان گذاشته‌اند و از همان ابتدای کودکی به قرائت و حفظ آیات نورانی قرآن کریم مشغول هستند.

 عاقبت به خیری فرزندان در سایه سار قرآن کریم

به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، یکی از دغدغههای مهم والدین تربیت درست و صحیح فرزندان است، والدینی که دوست دارند فرزندان خود را در راه راست و درست الهی تربیت کنند مطمئناً به دامن قرآن چنگ می‌زنند و فرزندان خود را با قرآن و نور اهل بیت(ع) آشنا می‌کنند.

زرین شیرپور بناب و علی محمدی والدینی هستند که در شهرستان بناب ساکن هستند و تصمیم گرفته‌اند فرزندانشان با نور معنوی قرآن آشنا شده و راه درست تربیت دینی را ادامه دهند.

زرین شیرپور بناب، مادر فاطمه و زهرا در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد اهداف خود از آشنایی فرزندانش با قرآن کریم گفت: راه تربیتی درست راه قرآن است، با تربیت قرآنی است که خانواده‌ها می‌توانند با خیال آسوده در برنامه‌های مختلف شرکت کرده و علاوه بر خودشان دوستان و هم سن و سالان خود را به راه درست و خوب تشویق کنند.

وی درمورد آموزش قرآن دخترش فاطمه می گوید: دخترم فاطمه را بعد از تمام شدن کلاس اول دبستان در کلاس‌های آموزشی قرآن و سپس کلاس حفظ قرآن کریم ثبت نام کردم و در طی دو سال و نیم یعنی در کلاس سوم دبستان توانست چهار جزء و نیم قرآن کریم را حفظ کند.

این خانواده ابتدا ساکن تبریز بودند ولی به علت شغل پدر به شهرستان بناب می‌روند ولی دراین شهرستان با محدودیت کلاس‌های قرآنی مواجه می‌شوند به گونه ای که خانم شیرپور می‌گوید: در بناب به دنبال کلاس‌های مختلف بودم و کلاس با کیفیت خوبی پیدا نمی کردم، به هر کلاسی که می رفتم دو الی شش ماه برگزار می شد و بعد دیگر ادامه پیدا نمی کرد تا اینکه از طریق یکی از دوستان با مؤسسه جامعه القرآن که زیر نظر آقای طباطبایی بود آشنا شدیم و هر دو دخترم را در این مرکز ثبت نام کردم.

مادر دختران قرآنی فاطمه و زهرا ادامه داد: اکنون فاطمه در کلاس هشتم درس می‌خواند و حافظ هفت جزء از آیات نورانی قرآن کریم است، برنامه قرآنی وی درایام تابستان سه جلسه در هفته و حفظ 6 صفحه بود ولی در طول سال و همزمان با درس‌های مدرسه 3 صفحه در هفته حفظ می‌کند و در کنار حفظ جدید 10 صفحه از محفوظات قبلی خود را تثبیت می‌کند.

شیرپور در مورد کلاس حفظ دخترش زهرا نیز می گوید: زهرا کلاس دوم دبستان است و حافظ جزء 30 قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه در مؤسسه جامعه القرآن روش آموزشی به کودکان به روش اشاره است خاطرنشان کرد: در این مؤسسه کودکان مرحله به مرحله آموزش و حفظ قرآن را یاد می‌گیرند به طوری که مرحله اول «حفظ بهار یک» نام دارد و در این مرحله 19 سوره شامل سوره های کوتاه را یاد گرفته و حفظ می کنند و در مرحله دوم«حفظ بهار دو» سوره‌های بزرگ را به روش اشاره یاد گرفته و حفظ می کنند.

در مرحله اول کودکان حفظ جزء 30را آغاز می‌کنند و بعد از اتمام حفظ جزء 30 تحت نظر مربی دیگری از حفظ جزء یک شروع می‌کنند.

وی اظهار کرد: کلاس‌های روخوانی و روان خوانی طولانی مدت بوده و دوره‌های آموزشی طول می‌کشد، زهرا در طی دو ماه 23 سوره از جزء 30 را حفظ کرده است.

فاطمه و زهرا خواهران قرآنی هستند که با همدیگر تمرین کرده و اشکالات خود را با یکدیگر مرور می‌کنند، با همدیگر بازی‌های قرآنی انجام داده و به نحوه قرائت همدیگر نمره می‌دهند و البته دانش‌آموزان ممتازی نیز هستند.

آن چنان که مادرشان می‌گوید: فاطمه یکی از شاگردان ممتاز مدرسه است و وقتی دوستان فاطمه می‌گویند حفظ قرآن به درس و مدرسه‌ات آسیب می‌زند در جواب آنها می‌گوید: اتفاقاً حفظ قرآن ذهن و حافظه مرا صیقل داده و حافظه ام را تقویت می کند و باعث موفقیت من در سایر دروس می‌شود.

فاطمه در کللاس سوم دبستان در مسابقات سپاه رتبه اول را کسب کرده و به مسابقات استانی راه یافته بود. همچنین در مسابقات دانش‌آموزی آموزش و پرورش نیز در رشته حسن حفظ مقام اول را به دست آورده بود و برای اینکه تجوید وی نیز بهتر از قبل شود مادر او را دو دوره در کلاس‌های تجوید نیز ثبت نام کرده است تا برای شرکت در مسابقات بعدی با آمادگی بهتری شرکت کند.

فاطمه و زهرا یک برادر سه ساله کوچکتر از خودشان نیز دارند که او نیز همبازی آنهاست و بنا به گفته مادرش محمد مهدی نیز یک سال دیگر بزرگ شده و چهار ساله شود در کلاس‌های حفظ موضوعی قرآن ثبت نام می‌شود تا آنها یک خانواده قرآنی را تشکیل دهند و در سایه حمایت‌های بی دریغ پدر و مادر در آینده‌ای نزدیک از چهره‌های موفق شهر و کشورمان باشند.

سرمایه‌گذاری روی تربیت دینی کودکان هزینه نیست بلکه یک احساس آرامش خیال است که پدر و مادرها برای خود فراهم می‌کنند تا در پیشگاه خداوند متعال روسفید باشند از اینکه توانسته‌اند در سایه سار کلام نورانی وحی الهی فرزندان سالم و عاقبت به خیر تربیت کنند.

انتهای پیام

captcha