فعالان عرصه صادرات و اقتصاد به‌طور همه‌جانبه مورد حمایت قرار گيرند
کد خبر: 3750326
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

فعالان عرصه صادرات و اقتصاد به‌طور همه‌جانبه مورد حمایت قرار گيرند

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: فعالان عرصه صادرات و اقتصاد استان بايد به‌طور همه‌جانبه مورد حمایت قرار گيرند تا بدون دغدغه و با آرامش خاطر در اين عرصه به فعاليت بپردازند.

فعالان عرصه صادرات و اقتصادبايد به‌طور همه‌جانبه موردحمایت قرار گيرند

به گزارش ایکنا از هرمزگان، ایرج حیدری سوم مهر در كارگاه آموزشی صندوق ضمانت صادرات كشور، ویژه فعالان عرصه صادرات استان هرمزگان كه با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات كشور برگزار شد، با اشاره به شرایط حساس اقتصادی كشور در مقطع كنونی، اظهار کرد: در دفاع از كیان نظام جمهوری اسلامی ایران و گذر كشور از شرایط ویژه اقتصادی كنونی، همان‌طوری كه در سال 59 و هشت سال دفاع مقدس همه ملت درصحنه بودند امروز هم  فعالانه حضور دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: فعالان عرصه صادرات و اقتصاد استان باید به‌طور همه‌جانبه مورد حمایت قرار گیرند تا بدون دغدغه و با آرامش خاطر در این عرصه به فعالیت بپردازند.
حیدری با اشاره به موقعیت ویژه استان هرمزگان و ظرفیت‌های آن، بیان کرد: موقعیت ویژه و خوب استان هرمزگان به‌عنوان پل ارتباطی كشور با دنیا  چه در عرصه صادرات و چه در عرصه ترانزیت با سایر کشورها  فرصت بسیار فوق‌العاده‌ای برای كشور برای بی‌اثر كردن تحریم‌های دشمنان است.
حیدری تصریح کرد: ظرفیت‌های هرمزگان در عرضه نفت و گاز  فرصت‌های ویژه و مهم دیگر این استان است كه آن را در كشور ممتاز كرده است و از این ظرفیت‌ها باید برای توسعه آن بهره برد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: ظرفیت‌های هرمزگان در عرضه نفت و گاز  فرصت‌های ویژه و مهم دیگر این استان است كه آن را در كشور ممتاز كرده است و از این ظرفیت‌ها باید برای توسعه آن بهره برد.
وی اظهار کرد: در عرصه واردات نیز باید هوشمندانه عمل كرد و اقلامی كه موردنیاز كشور است وارد شود و از ورود کالاهای غیرضروری كه به تولید كشور ضربه وارد می‌کند اجتناب كرد.

حیدری با بیان اینکه عرصه تجارت ظرفیت دیگر هرمزگان است كه باید در این عرصه با برنامه‌ریزی مناسب اهداف خود را پیش ببریم، افزود: باید در حوزه صادرات غیرنفتی را با جدیت دنبال كنیم  تا به اهداف موردنظر كه رشد تولید و اشتغال استان را در پی دارد دست‌یابیم.
وی با اشاره به برگزاری كارگاه آموزشی ضمانت صادرات به میزبانی استان، عنوان كرد: صندوق ضمانت صادرات ظرفیت بسیار ویژه‌ای است كه باید برای توسعه صادرات غیرنفتی در استان از آن  به بهترین نحو ممكن  بهره برد. ملت امروز ایران، همان مردمی هستند كه سال‌ها آماج حملات دشمنان در دفاع مقدس بودند و جانانه در دفاع از كشور در سنگرها حضور داشتند و جان و مال خود را درراه اعتلای كشور در طبق اخلاص گذاشتند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان كرد: در شرایط حساس كنونی وظیفه مهم دستگاه‌های اجرایی این است كه به یاری فعالان اقتصادی بیایند و موانع پیش روی فعالیت آن‌ها را بردارند و مسیر را برای فعالیت  آن‌ها هموار كنند.
وی با اشاره به هجمه‌های سنگین اقتصادی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: به‌واسطه موقعیت ژئوپلیتیک ایران اسلامی به‌ویژه استان هرمزگان، دشمنان در رسیدن به اهداف اقتصادی خود در تحت‌ فشار قرار دادن مردم ایران  اسلامی ناكام خواهند شد و كاری را از پیش نخواهند برد.

حیدری اظهار کرد: درگذشته سربازان و رزمندگان كشور، سرباز و رزمنده عرصه جنگ سخت بودند امروز فعالان اقتصادی سرباز و رزمنده عرصه جنگ اقتصادی هستند و باید با تمام توان و قدرت در این عرصه حضورداشته باشیم.

captcha